Ministar rada i mirovinskog sustava donio je odluku o proširenju primjene Dodatka I. o izmjenama i dopunama Kolektivnog ugovor ugostiteljstva, slijedom koje za sve obrtnike i druge poslodavce obveza obračuna viših osnovnih plaća započinje od 1. lipnja 2019. godine.

Kolektivni ugovor ugostiteljstva sklopljen je u ožujku 2018. godine te je izmijenjen u veljači ove godine i tako izmijenjen postao je obavezan za potpisnike i sve njihove članove od 1. travnja 2019. godine. Potpisnici su Sindikat turizma i usluga Hrvatske i Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije sa strane radnika te Hrvatska udruga poslodavaca u ime svojih članova poslodavaca.

Izmjena se odnosi na povećanje najmanjih iznosa osnovne plaće za tipične poslove razvrstane u tri grupe:

GRUPA SLOŽENOSTI POSLOVA

TIPIČNI POSLOVI

Kol. ugovor (NN36/2018)

Dodatak I.* (NN28/2019)

I. JEDNOSTAVNI POSLOVI

Pokazuje osnovno znanje. Potrebne osnovne vještine za obavljanje jednostavnih rutinskih poslova.

 

npr. kao što su poslovi sobarice, nosača prtljage, i drugi slični poslovi

3.440,00 kn

3.750,00 kn

II. MANJE ZAHTJEVNI POSLOVI

Pokazuje i koristi osnovno znanje na određenom području, koristi vještine za obavljanje zadataka. Pomoću jednostavnih sredstava za rad obavlja manje složene poslove.

 

npr: kao što su poslovi pomoćnog konobara, pomoćnog kuhara, pomoćnog recepcionara, pomoćnog slastičara i drugi slični poslovi

3.900,00 kn

4.100,00 kn

III. ZAHTJEVNIJI POSLOVI

Primjenjuje znanje na određenom području, preuzima odgovornost za izvršenje zadataka uz ograničenu samostalnost u radu.

 

npr: kao što su poslovi konobara, kuhar, slastičara, recepcionara i drugi slični poslovi

4.700,00 kn

4.950,00 kn

*https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2019_03_28_601.html

Hrvatska obrtnička komora na prijedlog proširenja se očitovala ukazujući da HOK, a time niti obrtnici nisu bili uključeni u pregovaranje o novim iznosima osnovne plaće te ističući problem pronalaska radne snage te neizvjesnost s kojom se ugostitelji susreću početkom turističke sezone, ali sve ozbiljnije i tijekom cijele godine.

Kako je ministar rada odlučio proširiti primjenu Dodatka I. Kolektivnom ugovoru ugostiteljstva, tako njegova primjena postaje obvezna za sve poslodavce koji zapošljavaju radnike u djelatnosti ugostiteljstva i to počevši od 1. lipnja 2019. godine.

Do tada, za sve obrtnike obavezan je Kolektivni ugovor iz ožujka 2018. godine čija je primjena proširena počevši od 7. lipnja prošle godine.

Poštovani,
U sklopu redovnih nadzornih aktivnosti ovlašteni službenici Ministarstva financija, Porezne i Carinske uprave provodit će nadzore fiskalizacije od 3. – 8.5.2019. godine na cijelom području Republike Hrvatske s ciljem sprečavanja sive ekonomije te zaštite Državnog proračuna i poreznih obveznika koji uredno ispunjavaju svoje porezne obveze.

Nadzornim aktivnostima bit će obuhvaćeni porezni obveznici koji obavljaju djelatnost:

- H 49.32 – Taksi služba,
- G 47.8  – Trgovina na malo na štandovima i tržnicama i

- S 96.02 – Frizerski saloni i saloni za uljepšavanje.

U sklopu redovnih nadzornih aktivnosti ovlašteni službenici Ministarstva financija, Porezne i Carinske uprave provodit će nadzore fiskalizacije od 25.4. do 2.5.2019. godine na cijelom području Republike Hrvatske s ciljem sprečavanja sive ekonomije te zaštite Državnog proračuna i poreznih obveznika koji uredno ispunjavaju svoje porezne obveze.

Nadzornim aktivnostima bit će obuhvaćeni porezni obveznici koji obavljaju djelatnost:

- N 77.11 – Iznajmljivanje i davanje u zakup (leasing) automobila i motornih vozila lake kategorije,

- I 56 – Djelatnosti pripreme i usluživanja hrane i pića i

- C 10.7 – Proizvodnja pekarskih i brašneno-konditorskih proizvoda.

 

IZVOR: Porezna uprava

BOGATI PROGRAM NAJVEĆE CVJETNE IZLOŽBE U REGIJI-NAJLJEPŠI ZAGREBAČKI VRTOVI, BILJKE MESOŽDERKE I RADIONICE BONSAI TEHNIKE NA OVOGODIŠNJEM FLORAARTU 

Sve o biljkama mesožderkama, izrada posuđa od keramike ili upoznavanje s bonsai tehnikom samo su neki od zanimljivih sadržaja koji očekuju posjetitelje ovogodišnjeg Floraarta. Najveća izložba vrtnog bilja i cvijeća u regiji održava se od 13. do 19. svibnja na Bundeku, a 54. izdanje ponudit će bogat edukativni i zabavni program za sve generacije ljubitelje cvijeća i cvjetne umjetnosti. 

Svaki dan trajanja izložbe, od 9 do 21 sat, ispunjen je predavanjima, radionicama i promocijama. Upoznajte se s najljepšim vrtovima Grada Zagreba, zanimljvim kućicama na drveću ili otkrijte što su jestivi krajobraz i gerila vrtlarstvo. Radionice pod vodstvom stručnih vrtlara i aranžera naučit će posjetitelje kako izrađivati terarije i ukrasne broševe od sekundarnih sirovina ili ih upoznati s osnovama aroma-kozmetike. 

Najmlađima je namijenjen Floragrad, svakodnevni program koji će kroz radionice, predstave i igru poučavati o važnosti botanike, biologije, ekologije i biljno-životinjskog svijeta. Cvijeće, vrt, mesožderke, kaktusi, biljke, reciklaža i kukci teme su kroz koje će mališani učiti brinuti o ljepoti prirode koja ih okružuje te saznati kako ju očuvati za budućnost. Upravo je usađivanje ljubavi za prirodu prvi korak k očuvanju prirodnih ljepota za generacije koje dolaze. 

Putnici koji ovih dana prolaze zagrebačkim Glavnim kolodvorom mogli su primijetiti jedinstven vlak u bojama i motivima Floraarta. Cvjetni motivi krase kompoziciju HŽ Putničkog prijevoza dugu 75 metara koja će tijekom idućeg mjeseca putovati kroz središnju Hrvatsku i pozivati putnike na Floraart. Vlak je ukrašen visokokvalitetnom tehnikom lijepljenja koja, u skladu s duhom Floraarta, ne šteti okolišu. 

Bogati program ovogodišnjeg Floraarta te stotine izlagača i cvjetnih umjetnika još jednom će na Bundek privući stotine tisuća posjetitelja iz cijele Europe. Ulaz na 54. Floraart je besplatan.

 www.floraart.hr

 

  

U sklopu redovnih nadzornih aktivnosti ovlašteni službenici Ministarstva financija, Porezne i Carinske uprave provodit će nadzore fiskalizacije od 18. – 24.4.2019. godine na cijelom području Republike Hrvatske s ciljem sprečavanja sive ekonomije te zaštite Državnog proračuna i poreznih obveznika koji uredno ispunjavaju svoje porezne obveze.

Nadzornim aktivnostima bit će obuhvaćeni porezni obveznici koji obavljaju djelatnost:

  • H 49.39 – Ostali kopneni prijevoz putnika, d.n.,    
  • I   56.30 – Djelatnosti pripreme i usluživanja pića i
  • G 47.11 – Trgovina na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama pretežno hranom, pićima i duhanskim proizvodima.     

 

U posljednje vrijeme primijetili smo  učestalu praksu dostave ponuda za upis podataka obrta u komercijalne poslovne adresare. 

Podsjećamo obrtnike da budu oprezni u postupanju s ponudama za objavu njihovih podataka u različitim „registrima“.

Ponude pristižu najčešće poštom u obliku pisma u kojem su navedeni članci općih uvjeta poslovanja i priložena uplatnica za plaćanje cijene npr. u visini 200,00 ili 400,00 ili 800,00 kuna, koja varira ovisno o roku u kojem se vrši uplata.

Molimo obratite pažnju da se ne radi o obvezi nego o ponudi.

Nemate nikakvu obvezu prihvatiti ponuđeno niti objavljivati svoje podatke. Također, nema propisa koji bi Vas na to obvezivao jer se sve obvezne pristojbe kod otvaranja obrta moraju uplatiti prije upisa u Obrtni registar.

Slične ponude možete primiti i elektroničkom poštom iz inozemstva. Najčešće su sročene tako da se čini kako se potvrđuje ispravnost ili se vrši ispravak podataka u bazi podataka koja je predočena kao obavezna. Zapravo se radi o ponudi objave vaših podataka u komercijalnim adresarima uz plaćanje naknade za objavu i to kroz tri godine. U drugom se dijelu traži ovjera unesenih podataka potpisom i pečatom obrtnika, pri čemu je manjim slovima iznad mjesta za potpis i pečat navedeno da tim potpisom i ovjerom obrtnik naručuje objavu svojih podataka, što predstavlja naplatnu uslugu i to za nekoliko godina unaprijed. Naknade su relativno visoke i iznose nekoliko stotina eura godišnje.

Skrećemo pažnju da potpisom i ovjerom ponude dajete izjavu volje o prihvaćanju ponude i narudžbi za uvrštavanje u adresar po ponuđenoj cijeni i uvjetima. Stoga ne potpisujte i ne šaljite dobiveni obrazac natrag pošiljatelju ako niste sigurni da želite naručiti objavu vaših podataka u ponuđenom adresaru i za to platiti traženu cijenu.

U većini slučajeva naziv može biti zbunjujuć te navesti na zaključak da se radi o nekom službenom i obveznom registru („e-registar“) odnosno obvezi pribavljanja međunarodnog poreznog broja („European Business Number“), iako se zapravo radi o komercijalnom adresaru za marketinške svrhe.

Sličnu praksu primjenjuje i tvrtka iz Meksika koja ponude šalje koristeći kontakte objavljene u katalozima izlagača na međunarodnim sajmovima.

Zaštitu obrtnika i poduzetnika od ove vrste agresivne marketinške prakse već godinama pokušava ostvariti i SMEUnited – europska organizacija malih i srednjih poduzetnika. Angažmanom zastupnika u Europskom parlamentu usvojena je direktiva koja izdavanje neutemeljenih računa smatra prijevarom, te obvezuje države članice da kroz dvije godine uvedu i provode stalno on-line informiranje.

U slučaju nepotpunog razumijevanja ponude i onoga što Vam se nudi, osobito na nekom stranom jeziku, budite dodatno oprezni. Obratite se nekoj stručnoj osobi za pomoć, a na raspolaganju  Vam je i  Savjetodavna služba Hrvatske obrtničke komore. Možete ih kontaktirati pozivom na broj telefona 072 000 026 ili elektroničkom poštom putem portala http://infos.hok.hr/postavite_pitanje.

Stranica 1 od 4

Please publish modules in offcanvas position.