Obrtnici, ako ste u 2019. imali prihod manji od 7,5 milijuna kuna, do 20. siječnja obavijestite Poreznu upravu! 

Podsjećamo obrtnike na izmjene Zakona o porezu na dohodak te Zakona o porezu na dobit koje su stupile na snagu 01. siječnja 2020. Naime, najnovije izmjene brišu dosadašnje uvjete prema kojima je obrtnik u slučaju ostvarenog primitka većeg od tri milijuna kuna morao postati obveznik poreza na dobit. Sada je to obveza samo ukoliko obrtnik ostvari više od 7,5 milijuna kuna.

To će velikom broju obrtnika omogućiti povrat na sustav obračuna poreza prema naplati i vođenju poslovnih knjiga u sustavu poreza na dohodak. Ukoliko pojedini obrtnik temeljem poslovanja u 2019. godini ima osnovu „vratiti“ se u poslovanje dohodaša (odnosno, ako je tijekom 2019. godine ostvario prihode manje od 7,5 milijuna kuna), o istome treba obavijestiti Poreznu upravu do 20. siječnja 2020. godine.

Obrtnici koji su tijekom 2019. godine premašili iznos primitaka u visini 3 milijuna kuna, ne moraju postati obveznici poreza na dobit od 01. siječnja 2020., ako je iznos primitaka manji od 7,5 milijuna kuna, osim ako to sami ne žele.

U posljednje vrijeme ponovno smo primijetili praksu dostave ponuda za upis podataka obrta u komercijalne poslovne adresare. Podsjećamo obrtnike da budu oprezni u postupanju s ponudama za objavu njihovih podataka u različitim „registrima“.

Ponude pristižu najčešće poštom u obliku pisama u kojem su navedeni članci općih uvjeta poslovanja i priložena uplatnica za plaćanje cijene u visini 200,00, 400,00 ili 800,00 kuna koja varira ovisno o roku u kojem se vrši uplata.

Molimo obratite pažnju da se ne radi o obvezi nego o ponudi.

Nemate nikakvu obvezu prihvatiti ponuđeno niti objavljivati svoje podatke. Također, nema propisa koji bi Vas na to primorao jer se sve obvezne pristojbe kod otvaranja obrta moraju uplatiti prije upisa u Obrtni registar.

Slične ponude možete primiti i elektroničkom poštom iz inozemstva. Najčešće su sročene tako da se čini kako se potvrđuje ispravnost ili se vrši ispravak podataka u bazi podataka koja je predočena kao obavezna. Zapravo se radi o ponudi objave vaših podataka u komercijalnim adresarima uz plaćanje naknade za objavu i to kroz tri godine. U drugom se dijelu traži ovjera unesenih podataka potpisom i pečatom obrtnika, pri čemu je manjim slovima iznad mjesta za potpis i pečat navedeno da tim potpisom i ovjerom obrtnik naručuje objavu svojih podataka, što predstavlja naplatnu uslugu i to za nekoliko godina unaprijed. Naknade su relativno visoke i iznose nekoliko stotina eura godišnje.

Skrećemo pažnju da potpisom i ovjerom ponude dajete izjavu volje o prihvaćanju ponude i narudžbi za uvrštavanje u adresar po ponuđenoj cijeni i uvjetima. Stoga ne potpisujte i ne šaljite dobiveni obrazac natrag pošiljatelju ako niste sigurni da želite naručiti objavu vaših podataka u ponuđenom adresaru i za to platiti traženu cijenu.

U većini slučajeva naziv može biti zbunjujuć te navoditi na zaključak da se radi o nekom službenom i obveznom registru („e-registar“) odnosno obvezi pribavljanja međunarodnog poreznog broja („European Business Number“), iako se zapravo radi o komercijalnom adresaru za marketinške svrhe.

Sličnu praksu primjenjuje i tvrtka iz Meksika koja ponude šalje koristeći kontakte objavljene u katalozima izlagača na međunarodnim sajmovima.

Zaštitu obrtnika i poduzetnika od ove vrste agresivne marketinške prakse već godinama pokušava ostvariti i SMEUnited – europska organizacija malih i srednjih poduzetnika. Angažmanom zastupnika u Europskom parlamentu usvojena je direktiva koja izdavanje neutemeljenih računa smatra prijevarom, te obvezuje države članice da kroz dvije godine uvedu i provode on-line informiranje.

U slučaju nepotpunog razumijevanja ponude i onoga što Vam se nudi, osobito na nekom stranom jeziku, budite dodatno oprezni. Obratite se stručnoj osobi za pomoć, a na raspolaganju smo Vam i mi u Savjetodavnoj službi Hrvatske obrtničke komore. Možete nas kontaktirati pozivom na broj telefona 072 000 026 ili elektroničkom poštom putem portala http://infos.hok.hr/postavite_pitanje.

U sklopu redovnih nadzornih aktivnosti ovlašteni službenici Ministarstva financija, Porezne i Carinske uprave provodit će nadzore fiskalizacije u razdoblju od 12. – 18.12.2019. godine na cijelom području Republike Hrvatske s ciljem sprečavanja sive ekonomije te zaštite Državnog proračuna i poreznih obveznika koji uredno ispunjavaju svoje porezne obveze.

Nadzornim aktivnostima bit će obuhvaćeni porezni obveznici koji obavljaju djelatnost:

 

- G 47.8 – Trgovina na malo na štandovima i tržnicama,

- H 49.32 – Taksi služba,

- I 55 – Smještaj i

- I 56 – Djelatnosti pripreme i usluživanja hrane i pića.

Registar stvarnih vlasnika je središnja elektronička baza podataka koja sadrži podatke o stvarnim vlasnicima pravnih subjekata i trustova, a uspostavljen je Zakonom o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma. Registar u ime Ministarstva financija - Ureda za sprječavanje pranja novca operativno vodi Financijska agencija.
Registar sadrži podatke o stvarnim vlasnicima trusta i pravnih subjekata:
-    trgovačkih društava
-    podružnica stranih trgovačkih društava
-    udruga
-    zaklada
-    fundacija
-    ustanova
Trgovačka društva, udruge i drugi gore navedeni subjekti dužni su dostaviti podatke o stvarnim vlasnicima do 31.12.2019., i to bez plaćanja naknade:
-    putem web aplikacije FINA-ine agencije uz certifikat
-    u poslovnicama FINA-e na za to predviđenim obrascima 
Osnovna svrha uspostavljanja Registra je povećanje transparentnosti podataka o stvarnom vlasništvu i smanjenje mogućnosti zloupotrebe pravnih subjekata za prikrivanje identiteta stvarnih vlasnika kao eventualnih počinitelja kaznenih djela pranja novca, uključujući i porezne prijevare te sprječavanje financiranja terorizma.
Obrtnici nisu obveznici upisa podataka u Registar stvarnih vlasnika te stoga nisu dužni u Registar stvarnih vlasnika upisati podatke o stvarnim vlasnicima.

U sklopu redovnih nadzornih aktivnosti ovlašteni službenici Ministarstva financija, Porezne i Carinske uprave još će intenzivnije provoditi nadzore fiskalizacije tijekom Adventa i predstojećih blagdana na cijelom području Republike Hrvatske u razdoblju od 5.–11.12.2019. godine s ciljem sprečavanja sive ekonomije te zaštite Državnog proračuna i poreznih obveznika koji uredno ispunjavaju svoje porezne obveze.

Nadzornim aktivnostima bit će obuhvaćeni porezni obveznici koji obavljaju djelatnost:

- G 47.7 – Trgovina na malo ostalom robom u specijaliziranim prodavaonicama,

- G 47.8 – Trgovina na malo na štandovima i tržnicama,

- I 56 – Djelatnosti pripreme i usluživanja hrane i pića i

- N 77.11 – Iznajmljivanje i davanje u zakup (leasing) automobila i motornih vozila lake kategorije.

U sklopu redovnih nadzornih aktivnosti ovlašteni službenici Ministarstva financija, Porezne i Carinske uprave provodit će nadzore fiskalizacije u razdoblju od 19.12.2019. – 8.1.2020. godine na cijelom području Republike Hrvatske s ciljem sprečavanja sive ekonomije te zaštite Državnog proračuna i poreznih obveznika koji uredno ispunjavaju svoje porezne obveze.

Nadzornim aktivnostima bit će obuhvaćeni porezni obveznici koji obavljaju djelatnost:

- C 10.7 – Proizvodnja pekarskih i brašneno-konditorskih proizvoda,

- G 47.8 – Trgovina na malo na štandovima i tržnicama,

- H 49.3 – Ostali kopneni prijevoz putnika i

- I 56 – Djelatnosti pripreme i usluživanja hrane i pića.

Please publish modules in offcanvas position.