Nastavno na mjere za pomoć gospodarstvu koje je donijela Vlada RH ističemo da Hrvatska obrtnička komora na čelu s predsjednikom Dragutinom Ranogajcem i dalje inzistira na postizanju boljih uvjeta za opstanak poslovanja obrtnika i očuvanje radnih mjesta.

Iako cijenimo sve napore koje Vlada RH čini pomažući gospodarstvu da preživi, svjesni smo da učinjeno nažalost neće biti dovoljno. Upravo zato pozivamo Vladu RH da već sada otvorimo dijalog o otpisu i to mjesečnom dinamikom, a ne odgodi plaćanja poreza i doprinosa za tri + tri mjeseca.  

Hrvatska obrtnička komora za svoje članove traži:

1. otpis svih doprinosa iz i na plaću, za razdoblje dok traje zabrana rada

2. da se obrtnicima koji koriste mjeru HZZ-a za samozapošljavanje na istu stavi moratorij, kako bi mogli koristiti mjeru za očuvanje radnih mjesta za sebe osobno i svoje djelatnike

3. da se korištenje mjere za očuvanje radnih mjesta omogući i sezonskim obrtima, kao i svim ostalim obrtima bez obzira koliko dugo posluju

4. da iznos koji poslodavac može isplatiti iznad minimalne plaće bude neoporeziv

5. da se suspendiraju  kolektivni ugovor i  stavi moratorij na pojedine odredbe Zakona o radu zbog zadržavanja zapošljivosti

HOK naglašava da nije vrijeme gledati na dug za javna davanja iznosio on 200,00 kuna ili 10.000,00 kuna već treba omogućiti svima da pristupe mjeri za odgodu poreznih davanja.

Predsjednik HOK-a je zatražio da Nacionalni stožer razmotri popuštanje mjera prema vozačima: „Zbog čega naši vozači, koji su heroji i dovoze nam hranu, moraju biti u karanteni, a medicinsko osoblje i policajci koji su na granicama se svaki dan vraćaju svojim obiteljima? Za sada nemamo zaraženih vozača i treba popustiti u nekim mjerama, jer ako ograničenja budu prevelika ostat ćemo bez vozača“, apelirao je Ranogajec.

Predsjednik HOK-a je predložio i hitno osnivanje gospodarskog stožera koji će se sastojati od predstavnika gospodarskih asocijacija i ministara vezanih uz gospodarski resor.

Hrvatska obrtnička komora zatražila je nadležna ministarstva da se računovođama odobre mjere koje će im omogućiti očuvanje radnih mjesta i ublažiti posljedice pandemije korona virusa. Rad računovodstvenih servisa u situaciji izazvanoj pandemijom korona virusa je znatno otežan što je bio jedan od razloga da se sastane Sekcija računovođa HOK-a.

Hrvatska obrtnička komora temeljem zaključaka sjednice Sekcije računovođa HOK-a, održane 20. ožujka 2020. godine traži:  

1/ Hitno produljenje roka za predaju JOPPD obrazaca – nemoguće je isti predavati u sada propisanim zakonskim rokovima, a HOK traži i suspendiranje kaznenih odredbi u djelu koji se odnosi na kašnjenje sa predajom

2/ Hitno produljenje roka za predaju obrazaca PDVa, PDV-S, PDV-ZP i obrasca URA uz obvezno suspendiranje kaznenih odredbi za kašnjenje s predajom istih već od datuma 20. ožujka 2020. godine (rok za predaju izvještaja za veljaču 2020.)

3/ Hitno produljenje roka za predaju obrasca PD (prijava poreza na dobit) te PD-IPO i OPZ STAT i to minimalno na način da se omogući rok od 2 (dva) mjeseca nakon što epidemija izazvana koronavirusom prođe.

4/ Hitno produljenje roka za predaju obrazaca GFI POD (statistika za obrtnike dobitaše i ostale obveznike predaje obrasca) te obrasca GFI POD za javnu objavu. Predlaže se tražiti produljenje roka minimalno do 31. srpnja 2020. godine. Ovdje svakako treba uzeti u obzir da je potrebno omogućiti rok od 2 (dva) mjeseca minimalno nakon što epidemija koronavirusa prođe.

5/ Hitno produljenje roka za prijavu i odjavu radnika uzevši u obzir da je vrlo otežano raditi u trenutnim uvjetima uz očekivanja da je moguće i da računovođe završe u samoizolaciji ili da zbog izmještanja opreme tamo gdje je to moguće imaju problema sa ceritfikatima i sl. Ovdje je također potrebno primijeniti suspendiranje kaznenih odredbi u djelu koji se odnosi na kašnjenje s ispunjenjem rokova

6/ Iznalaženje načina da se zbog svega navedenog u mjerama za očuvanje radnih mjesta pronađe i ona za računovođe. Računovođe su vezane ugovornim obvezama za fakturiranje mjesečnih usluga, ali se u trenutnoj situaciji postavlja pitanje „kome poslati račun“ kada su gotovo svi poduzetnici „na koljenima“. Uz ovako velik i zahtjevni dodatni rad koji se u ovim izvanrednim uvjetima rada očekuje od računovođa, mora se uzeti u obzir i da će ova djelatnost imati u dolazećim mjesecima (a osjeća se već sada) poteškoća sa naplatom svojih usluga koje računovođe MORAJU odraditi. Računovođe moraju moći mjerama za gospodarstvo očuvati radna mjesta svojih djelatnika.

7/ Hitno mirovanje odredbi Ugovora o radu te kolektivnih ugovora za ugostiteljstvo i graditeljstvo. Od Vlade tražimo da pronađe način za otvaranje dijaloga s predstavnicima Sindikata, a sve u svrhu prevladavanja krize izazvane epidemijom koronavirusom.

Zahtjev Hrvatske obrtničke komore je moguće preuzeti niže. 

 

PREUZMITE

Slijedom odluke na danas održanoj 218. (telefonskoj) sjednici Vlade Republike Hrvatske poduzetnicima prenosimo obavijest o proizvodnji i nabavi opreme i materijala za potrebe Nacionalnog stožera civilne zaštite.

 

Nastupom izvanrednih okolnosti u Republici Hrvatskoj, uzrokovanih širenjem virusa COVID-19 te uslijed poteškoća u opskrbi medicinskom opremom, dezinfekcijskim sredstvima i drugim potrebitim materijalom, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta poziva sve poduzetnike u Republici Hrvatskoj, koji su u mogućnosti proizvesti i/ili dobaviti specificiranu opremu i materijal, da se jave Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta – Ravnateljstvu za robne zalihe, na kontakt: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

U nastavku donosimo popis robe koju će izgledno biti potrebno nabaviti za potrebe Nacionalnog stožera civilne zaštite:

 

- zaštitne maske - kirurška, FFP2, FFP3

- sredstva za dezinfekciju vode, prostora i ruku (uključujući koncentrirani alkohol)

- zaštitni kombinezoni i druga zaštitna i medicinska odjeća i obuća

- zaštitne naočale i viziri

- zaštitne rukavice

- zaštitne navlake za cipele

- respiratori/transportni ventilatori

- posteljna i ostalo rublje za zdravstveni sustav

 Ovim putem, obavještavamo poduzetnike da na navedeni kontakt pravodobno dojave količinu i rok u kojem gore navedenu robu mogu proizvesti i/ili dobaviti

Obrtnici, ako vam posebne okolnosti izazvane epidemijom korona virusa utječu na poslovanje s ciljem održavanja likvidnosti, gospodarske aktivnosti i zadržavanja zaposlenosti možete Poreznoj upravi podnijeti Zahtjev za odgodom plaćanja uslijed posebnih okolnosti. 

 

Odgovore na najčešća pitanja vezana uz korištenje ove mogućnosti, koje možete preuzeti OVDJE.

Poduzetnici, ako vam posebne okolnosti utječu na poslovanje s ciljem održavanja likvidnosti, gospodarske aktivnosti i zadržavanja zaposlenosti možete Poreznoj upravi podnijeti Zahtjev za odgodom plaćanja uslijed posebnih okolnosti (u daljnjem tekstu Zahtjev).

- Zahtjev, dostupan na Internet stranici Porezne uprave, moguće je podnijeti  Poreznoj upravi:

1. putem sustava ePorezna – obvezni način za sve korisnike ePorezne. Pozivamo također i ostale porezne obveznike na korištenje usluga ePorezna jer im je omogućeno podnositi navedeni zahtjev putem sigurnosnih vjerodajnica razine 3 (tokenima, internet i mobilnih usluga raznih banaka).

Ukoliko niste korisnici sustava ePorezne, omogućene su slijedeće opcije u ovim posebnim uvjetima:

2.  putem web forme Pišite nam –  birajući temu ePorezna – JPPU podtemu Zahtjev za odgodom plaćanja pri čemu je moguće popuniti  i priložiti obrazac. Napominjemo da ukoliko obrazac nije moguće potpisati pa priložiti, prihvatiti će se obrasci bez potpisa uz podatke za kontakt navedenu u Zahtjevu i po potrebi u mailu

3. samo iznimno, paušalni porezni obveznici, koji iz objektivnih razloga ne mogu podnijeti Zahtjev na način naveden po točkama 1. i 2., mogu neposrednim telefonskim kontaktom zatražiti usmeno podnošenje Zahtjeva.

- na dan podnošenja Zahtjeva, morate biti uredan porezni obveznik što znači da moraju biti podnijete sve porezne prijave te podmirene sve dospjele obveze

- u Zahtjevu morate dokazati pokazatelje nemogućnosti plaćanja poreza što ćete učiniti na način da ćete ili napisati podatke o padu prometa prethodnog mjeseca u odnosu na isti mjesec prethodne godine ili ćete opisati i obrazložiti u bitnome zašto očekujete pad prometa u narednih tri mjeseca

- u slučaju nedostataka u Zahtjevu ili nepodmirenih dugova, kontaktirat će vas nadležni službenik Porezne uprave

-  Porezna uprava obavijestiti će Vas mailom ili na drugi primjereni način o osnovanosti Vašeg zahtjeva

- ukoliko Vam je zahtjev osnovan, svaka obveza koja dospijeva u vremenu posebnih okolnosti do 20.06.2020. temeljem prijava koje podnosite ili zaduženja koja Vam stvaramo na Vašim porezno-knjigovodstvenim karticama odgoditi će se za 3 mjeseca

- za odgodu svih poreznih obveza, kojima se podrazumijevaju i ostala javna davanja u nadležnosti Porezne uprave (doprinosi, članarine i slično) podnosi se jedan Zahtjev

- prihvatom Zahtjeva, ostaje Vaša obveza da sve porezne prijave podnosite u rokovima kako je to uređeno propisima o pojedinom javnom davanju, a Porezna uprava će temeljem tako podnijetih prijava i učinjenih zaduženja, zaduživati odgodu

- pravo na odgodu poreznih obveza nije moguće postići za PDV za 2 mjesec koji se podnosio do 20.03, a koji dospijeva do 31.03

- pravo na odgodu PDV imaju samo poduzetnici koji su u prethodnoj godini imali prihode do 7,5 mil kn pod uvjetom da porez obračunavaju prema izdanim računima. Porezna uprava će Vas po potrebi, po dospijeću PDV za 3 mjesec te naredne mjesece, kontaktirati radi utvrđenja je li PDV po izdanim računima plaćen

- ukoliko po dospijeću prve odgođene obveze nećete moći namiriti poreznu obvezu, moći ćete podnijeti zahtjev za obročnu otplatu

- o svim bitnim informacijama Porezna uprava obavještava će Vas putem posebnog mjesta na Internet stranici Porezne uprave – COVID-19

- Porezna uprava omogućiti će svim urednim poreznim obveznicima da na jednostavan način, podnošenjem jednog Zahtjeva ostvare pravo na odgodu dospjelih poreznih obveza​

Važne poveznice:

Please publish modules in offcanvas position.