S obzirom na trenutnu epidemiološku situaciju, Stožer CZ RH donio je Odluku o privremenom uređivanju rada i ograničavanju radnog vremena ugostiteljskih objekata i drugih pružatelja ugostiteljskih usluga

  • Odlukom pravne ili fizičke osobe koje upravljaju ugostiteljskim objektima, pružatelji ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i obiteljska poljoprivredna gospodarstva obvezni su organizirati rad u skladu s općim i posebnim preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo koje su objavljene na njihovim mrežnim stranicama te osigurati da se njihovi zaposlenici i gosti pridržavaju utvrđenih epidemioloških mjera.
  • ugostiteljski objekti mogu raditi od 6,00 do 24,00 sata.
  • navedeno radno vrijeme odnosi se i na pružatelje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i obiteljska poljoprivredna gospodarstva, osim za usluge smještaja.
  • navedeno radno vrijeme ne odnosi se na ugostiteljske objekte iz skupina "Hoteli", "Kampovi" i "Ostali ugostiteljski objekti za smještaj", osim za ugostiteljske objekte drugih skupina koji rade u njihovom sastavu.
  • na prijedlog županijskog stožera civilne zaštite radno vrijeme ugostiteljskih objekata i drugih pružatelja ugostiteljskih usluga može se, za područje pojedine jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, dodatno ograničiti.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je:
Preporuke za sprečavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskoj djelatnosti noćnih barova i klubova

  • maksimalan broj osoba na otvorenim ili u zatvorenim prostorima podložan je promjeni sukladno rezultatima situacijske analize i kontinuirane epidemiološke procjene stanja te se trenutno određuje sukladno veličini prostora prema kriteriju 4 m2 korisne površine prostora po osobi. Ne dopuštaju se stajaća mjesta niti visoki stolovi ako se za visokim stolovima omogućuje jedino stajanje gostiju.
  • javna okupljanja bilo koje vrste i sadržaja, koja uključuju više od 50 sudionika, moraju imati COVID-redara na svakih 50 okupljenih osoba. Svi sudionici moraju biti upoznati s mjerama prevencije za pojedini događaj. Za organizaciju okupljanja u skladu s mjerama kao i ishođenje svih potrebnih odobrenja odgovoran je organizator, a za provedbu uputa zaduženi su COVID-redari koje je dužan educirati i opremiti organizator skupa.
  • objektima tipa noćni bar ili klub preporučuje se vođenje evidencije sudionika i osoblja radi lakšeg praćenja kontakata u slučaju eventualne pojave zaraze virusom SARS-CoC-2 pri čemu će se prikupljati osnovni podaci: ime, prezime i broj telefona.
  • ograničenje broja posjetitelja može se postići na način da se na raspolaganje stavi onaj broj stolova koji je moguće postaviti na udaljenost od 3 metra tako da su gosti koji sjede za stolovima međusobno udaljeni 1,5 metara. Najveći broj posjetitelja koji mogu istovremeno boraviti u zatvorenim i na otvorenim prostorima, uz poštivanje preporučenog fizičkog razmaka od 1,5 metara među posjetiteljima, organizator će odrediti sukladno veličini prostora prema kriteriju 4m2 korisne površine prostora po osobi.
  • preporučuje se, ako postoji mogućnost, organiziranje rada klubova na otvorenom. Na otvorenom se ne dopuštaju stajaća mjesta niti visoki stolovi ako se za visokim stolovima omogućuje jedino stajanje gostiju oko stola. Za šankom (barsko posluživanje pića) postoje samo sjedeća mjesta.
  • plesni podij u funkciji prostora za ples nije dopušten. Na prostoru plesnog podija preporučuje se postavljanje sjedećih mjesta uz uvjet da stolovi budu na udaljenosti od 3 metra.
  • Dezinficijens mora biti dostupan na više mjesta u prostoru i to najmanje 1 doza od 500 ml na svakih 10 osoba, a preporučljivo na svakom stolu

Preporuke za sprječavanje infekcije u ugostiteljskim objektima s terasama i bez njih te u ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima

  • Radi sprječavanja širenja infekcije tijekom boravka u ugostiteljskim objektima s terasama i bez njih te u ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima potrebno je osigurati fizički razmak među posjetiteljima te između posjetitelja i zaposlenika. Ove se preporuke odnose i na obiteljska poljoprivredna gospodarstva koja u sklopu svog rada i funkcioniranja kao pravnog subjekta nude usluge smještaja, organizacije proslava, poslužuju hranu, piće i napitke.
  • U prostoru ugostiteljskog objekta dopušta se onoliko osoba koliko ih objekt može primiti na način da korisna površina objekta ima 4 m2 površine po svakom gostu. Na ulazu u objekt i drugdje na vidnom mjestu u objektu mora biti istaknuta obavijest o maksimalnom dopuštenom broju gostiju koji se smiju nalaziti unutar objekta.
  • Ograničenje broja posjetitelja može se postići na način da se na raspolaganje stavi onaj broj stolova koji je moguće postaviti tako da su stolovi međusobno udaljeni najmanje 3 m a za svakog gosta u prostoru treba biti osigurano 4 m2 površine prostora. Ulazak gostiju regulira se na način da sljedeći posjetitelj ili skupina posjetitelja može ući tek kad prethodna skupina posjetitelja napusti prostor objekta. Fizički razmak između pojedinih grupa posjetitelja mora biti najmanje 1,5 m. Za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti najmanje 1,5 m. Primjerice, članovi jedne obitelji sjede udaljeni 1,5 m od druge skupine gostiju, čak i ako se radi o dugačkim stolovima koji su namijenjeni za sjedenje više osoba.
  • U objektima se stolovi do dolaska gostiju drže praznima, a pribor se servira kada gosti sjednu. Preporučuje se jelovnike istaknuti na ulazu ili drugom vidljivom mjestu na odgovarajući način u plastificiranom obliku, odnosno preporučuje se ukloniti klasične oblike jelovnika. Moguće je posjetiteljima dati usmenu preporuku ili na koji drugi prihvatljivi način iskazati ponudu hrane i pića
  • Okupljanja bilo koje vrste i sadržaja, koja uključuju više od 50 sudionika, moraju imati COVID-redara na svakih 50 okupljenih osoba. Svi sudionici moraju biti upoznati s mjerama prevencije za pojedini događaj. Za organizaciju okupljanja u skladu s mjerama kao i ishođenje svih potrebnih odobrenja odgovoran je organizator a za provedbu uputa zaduženi su COVID-redari koje je dužan educirati i opremiti organizator skupa.
  • Dezinficijens mora biti dostupan na više mjesta u prostoru i to najmanje 1 doza od 500 ml na svakih 10 osoba, a preporučljivo na svakom stolu

Odluka o privremenom uređivanju rada i radnog vremena u ugostiteljstvu dostupna je OVDJE.
Preporuke za sprječavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskoj djelatnosti noćnih barova i klubova dostupne su OVDJE.
Preporuke za rad ugostiteljskih objekata dostupne su OVDJE.
Preporuke za obavljanje djelatnosti pripreme i posluživanja hrane (catering) tijekom epidemije COVID-19 dostupne su OVDJE.

 

U sklopu redovnih nadzornih aktivnosti, a u cilju sprječavanja sive ekonomije, zaštite Državnog proračuna i poreznih obveznika koji uredno ispunjavaju svoje porezne obveze, ovlašteni službenici Ministarstva financija Porezne i Carinske uprave provodit će pojačane nadzore fiskalizacije na cijelom području Republike Hrvatske u razdoblju od 9. do 11. listopada 2020. godine.

Nadzornim aktivnostima bit će obuhvaćeni svi porezni obveznici koji svoje isporuke naplaćuju gotovinom. Uz obavljanje pojačanih nadzora fiskalizacije provodit će se i postupci praćenja i provjere izdavanja te fiskaliziranja računa putem mobilnih uređaja.

Izvor: Porezna uprava

S obzirom na trenutnu epidemiološku situaciju, Stožer CZ RH donio je tri odluke kojima je propisao znatno više slučajeva kada je obvezno korištenje maski za lice ili medicinskih maski u zatvorenim prostorima te dodatno postrožio uvjete za prijavljivanje i organiziranje društvenih i javnih okupljanja.

1. Odluka o ograničavanju društvenih okupljanja
- uvodi se nužna epidemiološka mjera ograničavanja društvenih okupljanja u zatvorenim i otvorenim prostorima na koja je pozvano ili se očekuje dolazak više od 50 osoba. Organizatori društvenih okupljanja obvezni su, najkasnije 5 dana prije planiranog okupljanja, putem elektroničke pošte županijskog centra 112, zatražiti suglasnost za održavanje okupljanja od nadležnog županijskog stožera civilne zaštite.

Nužna epidemiološka mjera ne odnosi se na:
- profesionalne umjetničke izvedbe i programe
- amaterske kulturno-umjetničke izvedbe i programe
- kino projekcije
- sportska natjecanja
- okupljanja tijekom svadbenih obreda i svadbenih svečanosti
- pogrebe, posljednje ispraćaje i polaganje urni
- vjerske obrede
- izložbe u muzejskim, galerijskim i ostalim izložbenim prostorima.
Način održavanja iznad navedenih okupljanja te epidemiološki uvjeti i mjere koje se moraju provoditi na ovim okupljanjima utvrđeni su posebnim preporukama i uputama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

Organizatori ostalih društvenih okupljanja (koja nisu navedena u popisu iznad) obvezni su, najkasnije 5 dana prije planiranog okupljanja, putem elektroničke pošte županijskog centra 112 zatražiti suglasnost za održavanje okupljanja od nadležnog županijskog stožera civilne zaštite. Nadležni Stožer obvezan je, u skladu s trenutnom epidemiološkom situacijom i procjenom nadležne epidemiološke službe, odgovoriti na podneseni zahtjev u roku od 48 sati od zaprimanja zahtjeva za suglasnost.

Društvena okupljanja za koja se odbije tražena suglasnost ili društvena okupljanja za koja je, na temelju ove Odluke, trebala biti zatražena suglasnost, a nije zatražena, ne smiju se održati.

2. Odluka o nužnoj mjeri obveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maski
- uvodi se nužna mjera obveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maski.
Maske za lice ili medicinske maske obvezni su koristiti na ispravan način, tako da cijelo vrijeme dok se nosi maska prekriva usta i nos:
- zaposlenici zdravstvenih ustanova i osobe koje dolaze u posjet pacijentima, ako su posjete dopuštene
- zaposlenici ustanova socijalne skrbi koje pružaju uslugu smještaja i posjetitelji korisnicima, ako su posjete dopuštene
- vozači, ostali zaposlenici u prijevoznim sredstvima javnog prometa i putnici u javnom prometu
- zaposlenici u trgovačkoj djelatnosti i kupci za vrijeme boravka u prodavaonicama
zaposlenici u ugostiteljskoj djelatnosti koji dolaze u kontakt s gostima ili sudjeluju u posluživanju i pripremi jela, pića i napitaka
gosti u ugostiteljskim objektima, osim dok sjede na svojim mjestima i konzumiraju hranu, piće ili napitke
- zaposlenici trgovačkih društava, ustanova i institucija koji rade sa strankama i stranke koje dolaze u ta trgovačka društva, ustanove i institucije
- zaposlenici u uslužnim djelatnostima u kojima se dolazi u bliski kontakt s klijentima
- zaposlenici u uredima u kojima se ne može osigurati međusobna fizička distanca od najmanje 2 metra
- vjernici prilikom vjerskih obreda i okupljanja u zatvorenom prostoru
- gledatelji na sportskim natjecanjima koja se održavaju u zatvorenom prostoru
- posjetitelji svih društvenih i javnih okupljanja u zatvorenom prostoru
- druge osobe koje na to obveže njihov poslodavac.

Obvezuju se poslodavci i organizatori društvenih, javnih i drugih okupljanja da provode kontrolu korištenja maski za lice ili medicinskih maski.

3. Odluka o izmjenama Odluke o nužnim mjerama za organizaciju okupljanja na kojima je prisutno više od sto sudionika za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19
- uvode se nužne mjere za organizaciju okupljanja na kojima je prisutno više od 50 sudionika. Organizatori okupljanja koji očekuju dolazak više od 50 sudionika obvezni su teritorijalno nadležnoj službi civilne zaštite Ravnateljstva civilne zaštite putem elektroničke pošte županijskog centra 122, najkasnije 48 sati prije planiranog početka okupljanja, dostaviti obavijest o održavanju okupljanja.
Obavijest obvezno sadrži:
- svrhu, mjesto, dan i vrijeme održavanja okupljanja
- podatke o kontakt osobi
- očekivani broj sudionika
Organizatori okupljanja na kojima je prisutno više od 50 sudionika obvezni su voditi pisanu evidenciju sudionika sukladno uputama i preporukama HZJZ-a. Evidenciju je organizator obvezan čuvati najmanje 14 dana.

Odluka o društvenim okupljanjima dostupna je OVDJE.
Odluka o nužnoj mjeri obveznog korištenja maski za lice dostupna je OVDJE
Odluka o izmjenama Odluke o nužnim mjerama za organizaciju okupljanja na kojima je prisutno više od sto sudionika dostupna je OVDJE
E-mail adrese županijskih centara dostupne su OVDJE

 

Mjera ograničavanja radnog vremena ugostiteljskih objekata iz kategorije "Barovi" (noćni klub, noćni bar, disco-bar, caffe bar i sl.) primjenjuje se do 22. listopada 2020. godine. Navedeni ugostiteljski objekti smiju biti otvoreni najduže do 24 sata.

 

https://www.hok.hr/sites/default/files/inline-files/Odluka%20-radno%20vrijeme%20Barovi%20-%204_%20izmjena0710.pdf

Please publish modules in offcanvas position.