Stožer civilne zaštite RH donio je pet novih Odluka. Odluke su stupile na snagu 16. rujna 2021. godine, a nužne epidemiološke mjere određuju se u trajanju do 30. rujna 2021. godine.

1. Odluka o izmjenama Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja

- propisana je nova mjera kojom je dopušteno održavanje sajmova i drugih oblika gospodarskih i turističkih događanja ili priredbi gdje se prodaju, izlažu ili prikazuju proizvodi u zatvorenim prostorima, ali samo uz pridržavanje preporuka HZJZ-a i ako organizator osigura da u te prostore ulaze samo osobe koje posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu (izlagači, posjetitelji, tehničko osoblje itd.)

2. Odluka o izmjenama Odluke o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske

- propisana je nova mjera kojom državljani trećih zemalja koji dolaze u RH iz turističkih razloga i koji posjeduju potvrdu o uplati smještaja sada mogu predočiti i potvrdu o rezervaciji smještaja te će im se odobrit ulazak u RH

3. Odluka o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19

4. Odluka o izmjeni Odluke o nužnoj epidemiološkoj mjeri obveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maski

5. Odluka o izmjeni Odluke o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima

 

Vlada Republike Slovenije donijela je Pravilnik o načinu ispunjavanja uvjeta zbog suzbijanja širenja infekcije virusom SARS-CoV-2.

Prema Pravilniku koji je na snazi od 15. rujna, uvodi se RVT pravilo (preboljeli-cijepljeni-testirani) koje se odnosi na sve zaposlene u Republici Sloveniji, ali i osobe koje obavljaju posao na teritoriju Slovenije te koriste usluge.

Svaka osoba koja se zaustavlja te obavlja posao u Sloveniji, mora zadovoljiti jedan od tri uvjeta. Prijevoznici u međunarodnom transportu također su dužni predočiti jedan od uvjeta, a iznimka su samo prijevoznici u tranzitu (iznimno im je dozvoljeno zaustavljanje na benzinskim crpkama za točenje goriva) koji u roku 12 sati napuštaju Sloveniju.

Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje donijelo je odluku o donošenju nove mjere - Program zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za kolovoz i rujan 2021.

Cilj ove mjere je zadržavanje radnika u djelatnostima kojima je zbog posebnih okolnosti narušena gospodarska aktivnost.

Mjera Programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za kolovoz je namijenjena poslodavcima iz sektora:

  • Prijevoz i skladištenje – prijevoz putnika i to kopnom, zrakom i vodom, te zračni prijevoz robe
  • Uslužne djelatnosti u vezi sa prijevozom
  • Djelatnosti pripreme i usluživanja pića (djelatnost 56.3)
  • Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti – samo djelatnosti iznajmljivanja i davanja u zakup (leasing) i putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima
  • Umjetnost, zabava i rekreacija samo kreativne, umjetničke i zabavne djelatnosti, zabavne i rekreacijske djelatnosti i proizvodnja i prikazivanje filmova i video filmova, djelatnosti snimanja zvučnih zapisa i izdavanja glazbenih zapisa te distribucija istih
  • Organizatori kulturnih, poslovnih i sportskih događanja, organizatori sajmova i vjenčanja, te prateće djelatnosti poput tvrtki za najam opreme, audio i video snimanje, prodaju ulaznica, najam dvorana te ostale tvrtke koje većinu svojih prihoda ostvaruju od događanja i javnih okupljanja
  • Prevoditeljske djelatnosti i usluge tumača
  • Poslodavci s područja na kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom za područje Sisačko- moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije bez obzira na djelatnost uz dokaz pada prihoda/primitaka i to u slučaju kada su zbog objektivnih razloga poslovno-proizvodni procesi bitno smanjeni ili onemogućeni.

Ova mjera može biti dodijeljena svim poslodavcima koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 28. veljače 2021. godine i to za radnike zaposlene najkasnije do 31. srpnja 2021. godine.

Poslodavcu se može odobriti korištenje potpore za kolovoz za sve radnike za koje poslodavac traži potporu ako do zaključno 24. rujna 2021. godine 70 i više posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu COVID potvrdu ili su stekli uvjete za dobivanje iste sukladno pravilima o izdavanju EU digitalnih COVID potvrda u Republici Hrvatskoj.

Ako na dan 24. rujna 2021. godine manje od 70 posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu COVID potvrdu ili su stekli uvjete za dobivanje iste, tada se postotak potpora može odobriti sukladno postotku radnika sa EU digitalnu COVID potvrdama ili koji su stekli uvjete za dobivanje iste od ukupnog iznosa potpore za sve radnike za koje poslodavac traži potporu.

Hrvatski zavod za zapošljavanje će do statističkog podatka o postotku EU digitalnih COVID potvrda ili stečenim uvjetima za posjedovanje EU digitalne COVID potvrde doći na temelju razmjene podatka sa nadležnim tijelima.

Isplata mjesečnih troškova plaće za kolovoz 2021. godine odobravat će se za zahtjeve zaprimljene od 8. rujna do zaključno 23. rujna 2021. godine.

Mjera Programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za rujan namijenjena je poslodavcima iz sektora:

  • Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti – samo djelatnosti iznajmljivanja i davanja u zakup (leasing) i putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima
  • Umjetnost, zabava i rekreacija samo kreativne, umjetničke i zabavne djelatnosti, zabavne i rekreacijske djelatnosti i proizvodnja i prikazivanje filmova i video filmova, djelatnosti snimanja zvučnih zapisa i izdavanja glazbenih zapisa te distribucija istih
  • Organizatori kulturnih, poslovnih i sportskih događanja, organizatori sajmova i vjenčanja, te prateće djelatnosti poput tvrtki za najam opreme, audio i video snimanje, prodaju ulaznica, najam dvorana te ostale tvrtke koje većinu svojih prihoda ostvaruju od događanja i javnih okupljanja
  • Prevoditeljske djelatnosti i usluge tumača
  • Poslodavci s područja na kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom za područje Sisačko- moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije bez obzira na djelatnost uz dokaz pada prihoda/primitaka i to u slučaju kada su zbog objektivnih razloga poslovno-proizvodni procesi bitno smanjeni ili onemogućeni.
  • Poslodavci kojima je djelomično i/ili u cijelosti zabranjen rad odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave) stožera bez obzira na djelatnost.

Ova mjera može biti dodijeljena svim poslodavcima koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 28. veljače 2021. godine i to za radnike zaposlene najkasnije do 31. kolovoza 2021. godine.

Poslodavcu se može odobriti korištenje potpore za rujan za sve radnike za koje poslodavac traži potporu ako do zaključno 25. listopada 2021. godine 70 i više posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu COVID potvrdu ili su stekli uvjete za dobivanje iste sukladno pravilima o izdavanju EU digitalnih COVID potvrda u Republici Hrvatskoj.

Ako na dan 25. listopada 2021. godine manje od 70 posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu COVID potvrdu ili su stekli uvjete za dobivanje iste, tada se postotak potpora može odobriti sukladno postotku radnika sa EU digitalnu COVID potvrdama ili koji su stekli uvjete za dobivanje iste od ukupnog iznosa potpore za sve radnike za koje poslodavac traži potporu.

Hrvatski zavod za zapošljavanje će do statističkog podatka o postotku EU digitalnih COVID potvrda ili stečenim uvjetima za posjedovanje EU digitalne COVID potvrde doći na temelju razmjene podatka sa nadležnim tijelima.

Isplata mjesečnih troškova plaće za rujan 2021. godine odobravat će se za zahtjeve zaprimljene od 25. rujna do zaključno 24. listopada 2021. godine.

Detaljnije informacije dostupne su na mjera-zrm.hzz.hr.

 

U sklopu 20.Gastro Turopolja Udruženje obrtnika Velika Gorica organizira Gospodarski sajam Velike Gorice na kojem će velikogorički obrtnici, OPG-ovi, tvrtke i Udruge izlagati, te po promotivnoj cijeni prodavati, svoje proizvode. Sajam će se održati 16. i 17. 10.2021. na području oko Muzeja Turopolje. Posjetitelji će imati priliku razgledati proizvode tradicionalnih i suvremenih djelatnosti, kupiti domaće prirodne proizvode, te ponijeti sa sobom uspomenu iz Turopolja u obliku suvenira.

Manifestacija će biti popraćena koncertom.

Ukoliko ste zainteresirani za  štand za prodaju hrane i pića na sajmu obratite se u  Udruženje obrtnika V.Gorica telefonom na 6222 110 do četvrtka 16.9.2021.

Vezano uz Odluku Stožera civilne zaštite RH o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja od 30. kolovoza 2021. godine, Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je Preporuku za sprječavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskim objektima u zatvorenom prostoru s terasama i bez njih te u ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima.

Ovom Preporukom propisane su sljedeće mjere:

  • broj posjetitelja je ograničen tako da za svakog gosta bude omogućeno 4m2 prostora
  • obavijest o maksimalnom broju posjetitelja unutar zatvorenog dijela prostora mora biti jasno istaknuta na ulazu u objekt
  • na ulazu treba biti istaknuta obavijest o obvezi održavanja razmaka od minimalno 1,5 metra između posjetitelja te između posjetitelja i osoblja
  • stolovi trebaju biti raspoređeni tako da se održi fizički razmak među različitim skupinama gostiju od 1,5 metara
  • za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti najmanje 1,5 metara
  • moguće je usluživanje isključivo gostiju za stolovima sa sjedećim mjestima. Stajaća mjesta u zatvorenim dijelovima ugostiteljskih objekata nisu dopuštena
  • osoblje treba u jutarnjim satima, a prije dolaska na posao, izmjeriti tjelesnu temperaturu
  • obvezuje se nošenje maski za lice za zaposlenike
  • na ulazu u objekt treba posjetiteljima biti osiguran dispenzer s dezinfekcijskim sredstvom za ruke i jasno istaknuta obavijest o obvezi dezinfekcije ruku pri ulasku
  • potrebno je redovito prozračivati prostore

Tekst Preporuke možete pronaći ovdje.

Please publish modules in offcanvas position.