Gradonačelnik Grada Velike Gorice temeljem članka 12. Pravilnika o dodjeli stipendija Grada Velike Gorice za učenike koji se obrazuju za deficitarna zanimanja za potrebe obrtništva (Službeni glasnik Grada Velike Gorice 01/2018.) Gradonačelnik Grada Velike Gorice raspisuje Natječaj za dodjelu Stipendija Grada Velike Gorice za učenike prvih razreda koji se obrazuju za deficitarna zanimanja za potrebe obrtništva za školsku godinu 2021./2022.

I.
Predmet ovog Natječaja je dodjela stipendija Grada Velike Gorice za učenike prvih razreda koji se obrazuju za deficitarna zanimanja za potrebe obrtništva.

Natječaj će se objaviti na stranicama Grada Velike Gorice danom donošenja.

Prijave za dodjelu stipendija za deficitarna zanimanja zaprimat će se
od 06. rujna do 30. rujna 2021.

II.
Grad Velika Gorica dodijelit će 30 stipendija za učenike prvih razreda u trogodišnjem programu obrazovanja, a prema utvrđenoj Listi deficitarnih zanimanja za školsku godinu 2021./2022. i to:

1.

alatničar  

24.

kuhar

2.

armirač  

25.

limar

3.

autoelektričar  

26.

mesar

4.

autolakirer  

27.

monter suhe gradnje

5.

autolimar  

28.

pediker

6.

automehaničar  

29.

pekar

7.

automehatroničar  

30.

plinoinstalater

8.

bravar  

31.

podopolagač

9.

CNC operater  

32.

pomoćni kuhar i slastičar

10.

dimnjačar  

33.

slastičar

11.

elektroinstalater  

34.

soboslikar-ličilac

12.

elektromehaničar  

35.

staklar

13.

elektromonter  

36.

stolar

14.

elektroničar -mehaničar  

37.

strojobravar

15.

fasader  

38.

tapetar

16.

frizer  

39.

tesar

17.

instalater grijanja i klimatizacije  

40.

tokar

18.

keramičar  

41.

vodoinstalater

19.

klesar  

42.

zidar

20.

konobar  

43.

zlatar

21.

kozmetičar      

22.

krojač      

23.

krovopokrivač      

III.
Pravo sudjelovanja na natječaju za dodjelu stipendija imaju učenici koji udovoljavaju sljedećim uvjetima:
- da su redovni učenici prvog razreda u trogodišnjem programu obrazovanja za deficitarna zanimanja
- da imaju prebivalište na području Grada Velike Gorice najmanje 3 godine
- da su državljani Republike Hrvatske

IV.
Stipendija Grada Velike Gorice dodjeljuje se u iznosu od 500,00 kuna mjesečno, za deset mjeseci,
računajući od 1. rujna 2020.

V.
Kriteriji za utvrđivanje liste prvenstva kandidata za dodjelu stipendije je opći uspjeh u VII. i VIII. razredu utvrđen na osnovi prosječne ocjene.

VI.
Korisnici Stipendije mogu nastaviti koristiti Stipendiju do kraja trogodišnjeg srednjoškolskog obrazovanja pod uvjetom da uspješno završe razred za koji su stipendirani i ne promijene prebivalište.

VII.
Uz obrazac PRIJAVA na natječaj za dodjelu stipendija za učenike prvih razreda koji se obrazuju za deficitarna zanimanja za potrebe obrtništva potrebno je priložiti sljedeće dokumente:

I.
• POTVRDA o upisu u prvi razred za školsku godinu 2021./2022. -ovjeren od škole s navedenim zanimanjem koje učenik upisuje
• svjedodžbe 7. i 8. razreda (preslika)
• domovnica (preslika)
• potvrda o prebivalištu izdana u MUP-u
• obrazac – Izjava sukladno odredbama Zakona o zaštiti osobnih podataka

II.
• dodatna dokumentacija, dostavit će se samo po zahtjevu Povjerenstva
- Potvrda o prihodima ostvarenih iz plaća, mirovina, drugog dohotka ili prihod iz obrta,
poljoprivrede i šumarstva za članove zajedničkog kućanstva za 2020.

VIII.
Prijedlog liste kandidata za dodjelu stipendija objavit će se na oglasnoj ploči Grada Velike Gorice i putem obavijesti kandidatima.
Svaki kandidat može podnijeti pisani prigovor Gradonačelniku na Prijedlog liste kandidata u roku 8 dana od dana objavljivanja Prijedloga liste. Odluka o prigovoru je konačna.
Povjerenstvo utvrđuje konačnu listu kandidata za dodjelu stipendija.

Na temelju konačne liste Gradonačelnik Grada Velike Gorice i stipendist potpisuju Ugovor o stipendiranju.
Ukoliko netko od kandidata odustane od stipendije u vrijeme potpisivanja ugovora za 1. razred, ista se dodjeljuje prvom na Listi koji nije dobio stipendiju.

IX.
Stipendija se vraća ako stipendist ne završi razred za koji se stipendira, promijeni prebivalište izvan Grada Velike Gorice.
Učenici dobitnici stipendije ne mogu istovremeno primati i druge stipendije.

X.
Nakon završetka natječaja priloženi se dokumenti ne vraćaju kandidatima.

XI.
Prijave za dodjelu stipendija za deficitarna zanimanja sa svom traženom dokumentacijom dostavljaju se osobno ili poštom na adresu: Grad Velika Gorica, Pisarnica (šalter broj 1) Trg kralja Tomislava 34, 10410 Velika Gorica.

Informacije: Upravni odjel za poduzetništvo, investicije i fondove EU ,
na adresi: Trg kralja Tomislava 16, VG, telefon: 5559 436., 5520 522

Predstavnici računovodstvene struke, među kojima je i Sekcija računovođa Hrvatske obrtničke komore (HOK), nadležnim institucijama uputile su prijedlog o uspostavi centralnog mjesta izvještavanja („one stop shop“) na način da se objedine potrebe svih institucija kojima poduzetnici dostavljaju podatke. Također, naglasili su kako se protive uvođenju bilo kakvih dodatnih izvještavanja, jer je računovodstvena struka naročito uslijed pandemije trošila znatne vremenske i ljudske resurse kako bi ispunila sve administrativne obveze.

Centralno mjesto izvještavanja omogućilo bi poduzetnicima uvid u popis svih obveza prema institucijama, rokove dostavljanja pojedinih podataka, mogućnost dodjele ovlaštenja računovođi te dostavu podataka umjesto dosadašnjih izvješća na način da se jednom dostavljeni podatak ne ponavlja. Institucije bi pak mogle međusobno prikupljati i preuzimati podatke.

Predstavnici računovodstvene struke ovime napominju da je za osiguranu dostavu kvalitetnih podataka izuzetno bitno smanjiti količinu traženih podataka, centralizirati mjesto za dostavu istih kako bi se izbjeglo više zasebnih, nepovezanih sustava koji time predstavljaju financijsko i administrativno opterećenje te svakako ujednačiti potrebnu dokumentaciju (npr. centralnim mjestom dostave podataka izbjegli bi se različiti obrasci svake pojedine banke ili leasing kuće za odobravanjem kredita ili leasinga).

Porezna uprava već ima sustav koji se može nadograditi čime  bi trošak jedne ovakve platforme bio znatno manji jer nema potrebe za izradom novog, paralelnog sustava. Predstavnici računovođa predlažu osnivanje radne skupine u kojoj bi sudjelovali svi ključni dionici, kako bi zajednički došli do najboljeg rješenja, pri čemu je, naglašavaju, uključivanje predstavnika računovodstvene struke presudno jer upravo oni operativno provode sve obveze dostave podataka poduzetnika.

Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje na jučerašnjoj je sjednici donijelo odluku o donošenju nove mjere - Potpora za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID – 19) i posljedicama katastrofe uzrokovane potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije za lipanj 2021.

Svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO - a do 31. siječnja 2021. godine mogu koristiti mjeru lipanj i to za radnike zaposlene najkasnije do 31. svibnja 2021. godine. Zahtjevi za potporu za lipanj zaprimat će se od 24. lipnja 2021. godine do zaključno 23. srpnja 2021. godine.

Kako bi ostvarili potporu poslodavci će trebati dokazati da su u razdoblju od 01. travnja 2020. godine do 30. rujna 2020. godine imali pad prihoda/primitaka u odnosu na isto razdoblje 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece.Alternativno će trebati dokazati da su u lipnju 2021. godine imali pad prihoda/primitaka u odnosu na lipanj 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za lipanj 2021. godine i lipanj 2019. godine Poreznoj upravi. PDV-a u usporedivim razdobljima dokazuju pad prihoda/primitaka na temelju tablice pada prihoda/primitaka.Iznimno, poslodavci koji su osnovani prije 1. travnja 2019. godine, a nisu odmah započeli s poslovanjem u smislu ostvarivanja prihoda te iz tog razloga nemaju podatke za usporedbu po ovim kriterijima, trebat će dokazati da su u mjesecu za koji traže potporu imali pad prihoda/primitaka u odnosu na prvi cjeloviti kalendarski mjesec poslovanja. Kao dokaz poslodavci su dužni dostaviti prvi izdani račun.

Poslodavci osnovani nakon 1. travnja 2019. godine trebat će dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na rujan 2019. godine temeljem predaje tablice pada, a u slučaju da su osnovani nakon 1. listopada 2020. godine trebat će dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na siječanj 2021.godine.

Poslodavci osnovani nakon 1. veljače 2020. godine trebat će dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na rujan 2020. godine ili prvi cjeloviti kalendarski mjesec poslovanja. Iznimno, poslodavci koji su osnovani nakon 1. travnja 2019. godine, a nisu odmah započeli s poslovanjem u smislu ostvarivanja prihoda te iz tog razloga nemaju podatke za usporedbu po ovim kriterijima, trebat će dokazati da su u mjesecu za koji traže potporu imali pad prihoda/primitaka u odnosu na prvi cjeloviti kalendarski mjesec poslovanja. Kao dokaz poslodavci su dužni dostaviti prvi izdani račun.

Tromjesečni obveznici PDV-a trebat će dokazati pad prihoda/primitaka kumulativno za drugo i treće tromjesečje 2020. godine ili četvrto tromjesečje 2020. godine ili prvo tromjesečje 2021. godine, u odnosu na isto razdoblje 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece.
Iznimno, tromjesečni obveznici PDV-a koji su osnovani u četvrtom tromjesečju 2019. godine i kasnije te iz tog razloga nemaju podatke za usporedbu po ni jednom od navedenih kriterija trebat će dokazati pad prihoda/primitaka za prvo tromjesečje 2021. godine u odnosu na četvrto tromjesečje 2020. godine.
Poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a ili nisu u sustavu PDV-a u usporedivim razdobljima, trebat će dokazati pad prihoda/primitaka na temelju tablice pada prihoda/primitaka.

Porezna uprava će temeljem dostavljenog PDV obrasca, a na zahtjev Hrvatskog zavoda za zapošljavanje dostaviti podatak o stvarnom postotku pada prihoda/primitaka za promatrano razdoblje. Ukoliko je postotak pada prihoda/primitaka prihvatljiv uz zadovoljavanje ostalih uvjeta može se odobriti potpora.

Napominjemo kako će poslodavci koji žele ostvariti potporu za lipanj morati podnijeti novi zahtjev putem on-line aplikacije bez obzira jesu li već koristili potpore za očuvanje radnih mjesta u prethodnim razdobljima.

Detaljnije informacije možete pronaći na mjera-orm.hzz.hr.

Provedbeni dokument dostupan na: https://mjera-orm.hzz.hr/media/osrjorne/hzz-dokumentacija-provedba-mjere-lipanj-2021-orm26-31-05-21.pdf

Preuzeto sa: https://www.hzz.hr/novosti-priopcenja/orm-nova-mjera-lipanj-2021.php

Zbog povoljnije epidemiološke situacije Stožer civilne zaštite RH donio je novu Odluku o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja.

Novim mjerama propisano je:

  • zabrana održavanja svih javnih događanja i okupljanja na kojima je prisutno više od 100 osoba na jednom mjestu, osim ako se radi o javnom događaju ili okupljanju na kojem sudjeluju samo osobe s EU digitalnom COVID potvrdom, a za isto je nadležni stožer civilne zaštite jedinice lokalne samouprave dao suglasnost
  • javna događanja te okupljanja i svečanosti svih vrsta mogu trajati najdulje do 24,00 sata, osim ako se radi o događanju ili okupljanju na kojem sudjeluju osobe s EU digitalnom potvrdom, a za isto je nadležni stožer civilne zaštite jedinice lokalne samouprave dao suglasnost
  • dopušteno je održavanje više svadbenih svečanosti sa više od 30 osoba, ako sve osobe koje će biti prisutne posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu
  • ograničenje rada ugostiteljskih objekata i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja pružaju ugostiteljske usluge na način da hranu, piće, poslastice i napitke mogu usluživati na prostoru za usluživanje na otvorenom isključivo gostima koji sjede za stolovima, a radno vrijeme može se odrediti u trajanju od 6,00 do 24,00 sata
  • uz stroge epidemiološke mjere, usluživanje gostiju u zatvorenim prostorima, a ne samo na terasama, dozvoljeno je svim restoranima, kao i slastičarnicama koje imaju minimalne tehničke uvjete za usluživanje hrane ili slastica

Nužne epidemiološke mjere iz ove Odluke stupaju na snagu 1. srpnja 2021., a određuju se u trajanju do 15. srpnja 2021.

 

Odluka je dostupna na https://www.hok.hr/novosti-iz-hok/ublazene-epidemioloske-mjere-stozer-civilne-zastite-rh-donio-novu-odluku

 

Please publish modules in offcanvas position.