Poštovana/Poštovani,

 

Pozivamo Vas na  izložbu „Povijest obrtništva velikogoričkog kraja“ koja će trajati od 12.05. do 1.7.2021. u Muzeju Turopolja (Trg kr. Tomislava 1, Velika Gorica) uz pridržavanje epidemioloških mjera.

Organizator izložbe je Udruženje obrtnika V. Gorica, a autori izložbe su Barica Sakoman Božić i Aleksandar Božić.

 

Radno vrijeme muzeja za posjetitelje: od utorka do petka od 9,00 do 16,00 sati, te subotom od 10,00 do 13,00 sati

 

Humanitarnom akcijom „Obrtnici za stradale od potresa“ prijavljenim obrtnicima isplatit će se jednokratna pomoć u iznosu od 7000 HRK

Nakon što je razorni potres pogodio Sisačko-moslavačku županiju, za obrtnike s tog područja poslovanje je stalo. Uništeni su im poslovni prostori, a za uspostavu svakodnevnog života i mogućnosti da usluge i proizvode pružaju svojim sugrađanima, potrebna im je pomoć.

Hrvatska obrtnička komora 31. prosinca 2020. pokrenula je humanitarnu akciju „Obrtnici za stradale od potresa“, koja je imala za cilj skupiti sredstva kako bi se obrtnicima kojima su poslovni prostori stradali u potresu pomoglo da ponovno počnu raditi. Humanitarna akcija trajala je tri mjeseca, a u nju su se uključili kolege obrtnici iz cijele Hrvatske, ali i inozemstva.

U Petrinji danas započinje isplata sredstava za preko 200 prijavljenih obrtnika, kojima će se dodijeliti jednokratna pomoć u iznosu od 7000 HRK. Sredstva prikupljena ovom humanitarnom akcijom usmjerena su za obnovu prostora te nabavu opreme potrebne za ponovnu uspostavu poslovanja obrtnika stradalih u potresu.

„Potres je dijelu naših članova potpuno zaustavio poslovanje. Humanitarnu akciju „Obrtnici za strdale od potresa“ pokrenuli smo kako bismo skupili sredstva koja će im pomoći da opet stanu na noge. Obrtnici su važni za svaki grad i mjesto, bez njihovih proizvoda i usluga svakodnevni život ne može funkcionirati, zato je važno da svi, od državne preko lokalne vlasti, pa i pojedinaca pomognu u ovoj izvanrednoj situaciji te da svi skupa doprinesemo da se život vrati na ova područja“, rekao je Dragutin Ranogajec, predsjednik Hrvatske obrtničke komore.

Osim jednokratne pomoći obrtnicima, dio sredstva iz humanitarne akcije usmjerit će se za obnovu prostora udruženja i komore Sisačko-moslavačke županije, koji su također uništeni uslijed potresa.

Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje izmijenilo je mjeru potpore za očuvanje radnih mjesta na način da je novom odlukom Potpora za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID – 19) i posljedicama katastrofe uzrokovane potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije za ožujak 2021. produžena i na mjesec svibanj. Tako je za mjesec travanj moguće ostvariti potporu za radnike zaposlene najkasnije do 31. ožujka 2021., a za mjesec svibanj za radnike zaposlene najkasnije do 30. travnja 2021. Potpora za ožujak mogla se ostvariti za zaposlene do 28. veljače.

Zahtjevi za potporu za travanj i svibanj zaprimaju se od 24. travnja do zaključno 23. svibnja 2021., a za zahtjeve zaprimljene od 24. svibnja do zaključno 23. lipnja 2021., odobravat će se potpora za svibanj 2021.

Kako bi ostvarili potporu poslodavci će trebati dokazati da su u razdoblju od 1. travnja 2020. do 30. rujna 2020., imali pad prihoda/primitaka u odnosu na isto razdoblje 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece.

Poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 31. prosinca 2020. mogu koristiti mjeru za ožujak i travanj dok potporu za svibanj mogu koristiti poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 31. siječnja 2021.

Alternativno će trebati dokazati da su u ožujku 2021., imali pad prihoda/primitaka u odnosu na ožujak 2019. i to temeljem predaje PDV obrasca za ožujak 2021. i ožujak 2019. Poreznoj upravi ukoliko traže potporu za ožujak, odnosno dokazati da su u travnju 2021. imali pad prihoda/primitaka u odnosu na travanj 2019. i to temeljem predaje PDV obrasca za travanj 2021. i travanj 2019. Poreznoj upravi ukoliko traže potporu za travanj, odnosno dokazati da su u svibnju 2021. imali pad prihoda/primitaka u odnosu na svibanj 2019. i to temeljem predaje PDV obrasca za svibanj 2021. i svibanj 2019. Poreznoj upravi ukoliko traže potporu za svibanj.

Uvode se dodatni kriteriji za tromjesečne obveznike PDV-a pa tako obveznici trebaju dokazati pad prihoda/primitaka kumulativno za drugo i treće tromjesečje 2020. ili četvrto tromjesečje 2020. ili prvo tromjesečje 2021., u odnosu na isto razdoblje 2019. i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece ako traže potporu za travanj i svibanj. Iznimno, tromjesečni obveznici PDV-a koji su osnovani u četvrtom tromjesečju 2019. i kasnije te iz tog razloga nemaju podatke za usporedbu po ni jednom od navedenih kriterija trebaju dokazati pad prihoda/primitaka za prvo tromjesečje 2021. u odnosu na četvrto tromjesečje 2020.

Poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a ili nisu u sustavu PDV-a u usporedivim razdobljima dokazuju pad prihoda/primitaka na temelju tablice pada prihoda/primitaka.

Detaljnije informacije možete potražiti na ovom linku, a provedbeni dokument dostupan je ovdje

Porezni obveznici koji počinju obavljati samostalnu djelatnost, davati u najam ili zakup pokretnine, stvari i nekretnine te porezni obveznici koji počinju ostvarivati dohodak iz inozemstva imaju obvezu Poreznoj upravi prijaviti početak obavljanja djelatnosti, iznajmljivanja ili ostvarivanja dohotka u roku od 8 dana putem Obrasca RPO.

Temeljem Općeg poreznog zakona, porezni obveznik dužan je prijaviti sve činjenice bitne za oporezivanje, dok temeljem Zakona o poreznoj upravi, porezno tijelo ima ovlasti izvršiti provjeru navedenih činjenica.

Poslove prvog posjeta poreznom obvezniku obavljaju inspektori iz nadležne ispostave Porezne uprave, a isti su se počeli obavljati od početka ove godine. Uz provjeru novoosnovanih poreznih obveznika, inspektori obavljaju i periodične provjere promjene podataka bitnih za ažuriranje poreznih registara kod ostalih poreznih obveznika.

Inspektor je dužan poreznog obveznika obavijestiti o dolasku u prvi posjet, odnosno o obavljanju očevida u roku od 15 dana prije obavljanja očevida. U dogovoru s poreznim obveznikom inspektor može dogovoriti i kraći rok za izlazak na očevid.

Porezni obveznik ima pravo biti nazočan očevidu i ne smije ometati očevid. Iznimno, očevid se može obaviti i bez nazočnosti poreznog obveznika ako bi odgoda očevida mogla ugroziti utvrđivanje činjenica ili bi imala za posljedicu uništenje dokaza bitnih za oporezivanje.

U neposrednom kontaktu s poreznim obveznikom, izvan službenih prostorija Porezne uprave, inspektor se na početku postupka predstavlja i identificira službenom značkom ili ovlaštenjem za obavljanje poslova provjere.

Inspektor će poreznog obveznika informirati da svrha dolaska nije obavljanje poreznog  nadzora, već postupak provjere i utvrđivanja činjenica bitnih za oporezivanje putem očevida u svrhu ažuriranja podataka u poreznim registrima.

Odlaskom u prvi posjet inspektor izvršava provjeru podataka iz Registra poreznih obveznika i prikuplja podatke o poreznom obvezniku (npr. tko se nalazi na adresi, opis poslovnog prostora, informacija o osobi za komunikaciju i dr.).

Na mjestu obavljanja očevida sastavlja se Zapisnik o obavljenom očevidu koji potpisuje porezni obveznik, a pri tom može iznijeti primjedbu ili odbiti potpisati zapisnik što se obvezno unosi u sam zapisnik.

Poštovani/e,

u skladu s dosadašnjim najavama, medijskim izvještavanjima i slično, u nastavku dostavljamo zadnje dostupne službene informacije vezano uz postupak cijepljenja ugostiteljsko/turističkog sektora.

Ministarstvo turizma i sporta je temeljem prikupljenih povratnih informacija napravilo popis zainteresiranih za prioritetno cijepljenje ugostiteljsko/turističkog sektora.

Prikupljene podatke, a u skladu s uputama dostupnim na stranici https://mint.gov.hr/vijesti/aktualno-upute-za-cijepljenje-djelatnika-u-sektoru-turizma/22399, Ministarstvo je poslalo nadležnim Zavodima za javno zdravstvo koji će provoditi cijepljenje.

Za obrtnike, vaše djelatnike i članove vaših obitelji koji vam pomažu u obrtu, nadležni Zavodi javnog zdravstva dužni su odrediti mjesto i vrijeme cijepljenja te shodno tome obavijestiti koordinatora (kako ste naveli u tablici koju ste poslali Ministarstvu) koji je dužan obavijestiti svaku osobu koja je navedena da je zainteresirana za cijepljenje o točnom mjestu i terminu cijepljenja.

VAŽNA NAPOMENA: Ukoliko se do sada niste prijavili, svakako to učinite u skladu s uputama objavljenim na stranici https://mint.gov.hr/vijesti/aktualno-upute-za-cijepljenje-djelatnika-u-sektoru-turizma/22399.

Ovisno o daljnjoj dinamici prijava, Ministarstvo će sukcesivno obavještavati nadležne Zavode o novim prijavama, voditi računa o redoslijedu prijava te shodno tome obavještavati koordinatore u skladu s navedenim uputama.

Ukoliko ste u mogućnosti proslijedite ovu informaciju vašim kolegama članovima da se, ukoliko nisu, prijave za cijepljenje.

U slučaju dodatnih pitanja ili nejasnoća, slobodno nam se obratite.

S poštovanjem,

Hrvatska obrtnička komora
Ilica 49/II, 10002 Zagreb
tel: 01/48 06 666 (centrala)
e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Please publish modules in offcanvas position.