Upravni odbor Hrvatske obrtničke komore na svojoj je sjednici donio Odluku o uvjetima i kriterijima za otpis komorskog doprinosa u slučaju izvanrednih događaja ili stanja – COVID-19 za I. tromjesečje (siječanj-ožujak) 2021. godine, a ista je stupila na snagu 15. ožujka 2021. godine

Članovi koji obavljaju niže navedenu pretežitu djelatnost (sukladno „Uputi Porezne uprave o provedbi mjere nadoknade dijela ili svih fiksnih troškova u sklopu mjere Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim Koronavirusom (COVID-19)“ za veljaču 2021.), imaju pravo na otpis komorskog doprinosa za prvo tromjesečje 2021. godine uz podnošenje zahtjeva:

55.30 Kampovi i prostori za kampiranje

55.90 Ostali smještaj

56.10 Djelatnosti restorana i ostalih objekata za pripremu i usluživanje hrane

56.21 Djelatnosti keteringa

56.29 Ostale djelatnosti pripreme i usluživanja hrane

56.30 Djelatnosti pripreme i usluživanja pića

85.10 Predškolsko obrazovanje

85.20 Osnovno obrazovanje

85.31 Opće srednje obrazovanje

85.32 Tehničko i strukovno srednje obrazovanje

85.41 Obrazovanje nakon srednjeg koje nije visoko

85.42 Visoko obrazovanje

85.51 Obrazovanje i poučavanje u području sporta i rekreacije

85.52 Obrazovanje i poučavanje u području u području kulture

85.53 Djelatnosti vozačkih škola

85.59 Ostalo obrazovanje i poučavanje

85.60 Pomoćne uslužne djelatnosti u obrazovanju

90.01 Izvođačka umjetnost

90.02 Pomoćne djelatnosti u izvođačkoj umjetnosti

90.03 Umjetničko stvaralaštvo

90.04 Rad umjetničkih objekata

91.01 Djelatnosti muzeja

91.02 Djelatnosti knjižnica i arhiva

91.03 Rad povijesnih mjesta i građevina te sličnih zanimljivosti za posjetitelje

91.04 Djelatnosti botaničkih i zooloških vrtova i prirodnih rezervata

92.00 Djelatnosti kockanja i klađenja

93.11 Rad sportskih objekata

93.12 Djelatnost sportskih klubova

93.13 Fitnes centri

93.19 Ostale sportske djelatnosti

93.21 Djelatnosti zabavnih i tematskih parkova

93.29 Ostale zabavne i rekreacijske djelatnosti d.n.

 

Nadalje, članovi Hrvatske obrtničke komore koji su korisnici mjere u sklopu „Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID-19) i posljedicama katastrofe uzrokovane potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije“ za siječanj-veljaču 2021. Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (dalje u tekstu: mjera) mogu podnijeti zahtjev za otpis komorskog doprinosa, ako obavljaju pretežitu djelatnost:

47.82 Trgovina na malo tekstilom, odjećom i obućom na štandovima i tržnicama

47.89 Trgovina na malo ostalom robom na štandovima i tržnicama

49.39 Ostali kopneni prijevoz putnika, d.n. - izleti i druge povremene prijevozne usluge

79.90 Ostale rezervacijske usluge i djelatnosti povezane s njima - djelatnosti turističkih vodiča

82.30 Organizacija sastanaka i poslovnih sajmova

U ovom je slučaju potrebno je, uz ispunjeni Zahtjev za otpis komorskog doprinosa, dokazati pravo na korištenje mjere ispisanom Poreznom knjigovodstvenom karticom (PKK) iz Jedinstvenog portala Porezne uprave za I. stup obveznog mirovinskog osiguranja za obrtnika.

 

Zahtjev za otpis komorskog doprinosa obvezno se podnosi u pisanom obliku, najkasnije do 30. travnja 2021. godine.

Otpis komorskog doprinosa može se odobriti ako je plaćen komorski doprinos za prethodna razdoblja.

Pretežitom djelatnošću smatra se djelatnost koja je kao takva upisana u Obrtni registar. Ako djelatnost koja je osnovni izvor primitaka/prihoda obrta u Obrtnom registru nije upisana kao pretežita, potrebno je odgovarajućim vjerodostojnim ispravama dokazati koja je djelatnost pretežita kao osnovni izvor primitaka/prihoda.

Član Hrvatske obrtničke komore za već uplaćeni iznos komorskog doprinosa za I. tromjesečje 2021. godine, a mu odobren zahtjev može zatražiti povrat ili koristiti preplatu za sljedeća razdoblja.

Obrazac Zahtjeva za otpis komorskog doprinosa moguće je preuzeti ovdje. S obzirom da je obrazac moguće ispunjavati potrebno ga je otvoriti programom Adobe pa obratite pažnju na preferirani način otvaranja .pdf dokumenta u vašim postavkama na računalu.

Obrazac Zahtjeva za otpis komorskog doprinosa dostupna je i Odluka Upravnog odbora HOK-a te popis područnih komora kojima je potrebno dostaviti ispunjeni zahtjev

https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/hok-omogucio-dijelu-clanova-otpis-komorskog-doprinosa-provjerite-imate-li-pravo-na-otpis-za-prvo

 

Uz zahtjev je potrebno priložiti IZVADAK IZ OBRTNOG REGISTRA kojeg možete preuzeti sa https://pretrazivac-obrta.gov.hr/pretraga.htm (preuzmite službeni izvadak)

 

 

Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje donijelo je odluku o donošenju nove mjere - Potpora za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID – 19) i posljedicama katastrofe uzrokovane potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije za ožujak 2021.

Izmjene u odnosu na potporu za siječanj-veljaču odnose se na smanjenu listu djelatnosti za koje može biti dodijeljena potpora, dodavanje suvlasnika i osnivača u ciljanu skupinu radnika te dokazivanje pada prihoda.

Tako su s liste prihvatljivih uklonjeni poslodavci iz djelatnosti K: Financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja kao i iz djelatnosti kockanja i klađenja (NKD 92) koji ne mogu koristiti ovu mjeru.

Zahtjev za ovu potporu mogu podnijeti svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a najkasnije do 31. prosinca 2020. i to za radnike zaposlene najkasnije do 28. veljače 2021.

Kako bi ostvarili potporu poslodavci će trebati dokazati da su u razdoblju od 1. travnja do 30. rujna 2020. imali pad prihoda/primitaka u odnosu na isto razdoblje 2019. temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece. Tromjesečni obveznici PDV-a dokazuju pad prihoda/primitaka kumulativno za drugo i treće tromjesečje 2020. ili četvrto tromjesečje 2020., u odnosu na isto razdoblje 2019. Alternativno će trebati dokazati da su u ožujku 2021. imali pad prihoda/primitaka u odnosu na ožujak 2019. temeljem predaje PDV obrasca za ožujak 2021. i ožujak 2019. Poreznoj upravi.

Poslodavci osnovani nakon 1. travnja 2019. trebaju dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na rujan 2020. temeljem predaje tablice pada, a u slučaju da su osnovani nakon 1. listopada 2020. trebaju dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na siječanj 2021.

Poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a ili nisu u sustavu PDV-a u usporedivim razdobljima dokazuju pad prihoda/primitaka na temelju tablice pada prihoda/primitaka.

Zahtjevi će se zaprimati od 1. do 23. travnja 2021. za isplatu mjesečnih troškova plaće za ožujak 2021.

Detaljnije informacije možete pronaći na: https://mjera-orm.hzz.hr/potpora-za-ocuvanje-radnih-mjesta-ozujak/

Hrvatska obrtnička komora i Sekcija cvjećara HOK-a organiziraju besplatnu online radionicu naziva „Buđenje prirode“, koja će se održati 21. ožujka 2021. s početkom u 11:00 sati.

Tema radionice je proljetno ukrašavanje različitih cvjetnih aranžmana, s naglaskom na korištenju prirodnih materijala, inspiriranih proljećem, buđenjem prirode i nadolazećim blagdanom Uskrsa.

Tijekom radionice renomirane hrvatske cvjećarke upoznat će vas s vrstama boja i njihovim pravilnim korištenjem, primjenom najnovijih tehnika izrade, pravilima darivanja cvijeća, održavanjem rezanog cvijeće te ostalim savjetima koji će vam pomoći da vaši proljetni cvjetni aranžmani budu u skladu s trendovima.

Radionica je praktičnog karaktera i sudionicima daje mogućnost vidjeti izradu aranžmana od početka do finalnog proizvoda.

Radionicu će voditi:

  • Blaženka Omrčanin, priznata vlasnica cvjećarskog obrta te članica sekcije cvjećara Hrvatska obrtničke komore.
  • Suzana Lonjak, hrvatska predstavnica na Europskom natjecanju cvjećara te dugogodišnja vlasnica cvjećarskog obrta
  • Rafaela Petrinić, predsjednica Sekcije cvjećara Zagrebačke županije, asistentica predstavnice na Europskom prvenstvu cvjećara

Na radionici će aktivno sudjelovati i Irena Kovačić, predsjednica Sekcije cvjećara HOK-a te Edita Merćep, predsjednica Sekcije cvjećara Udruženja Split te članica organizacijskog tima Splitskog praznika cvijeća.

Sudionici radionice bit će i predstavnici tvrtki Smithers-Oasis i Web Flowers d.o.o., ujedno i sponzori radionice „Buđenje prirode“, koji će na ovoj radionici predstaviti novitete u svojoj ponudi i na tržištu te trendovima u struci.

Online radionicu imat ćete priliku pratiti uživo na Facebook i YouTube kanalima Hrvatske obrtničke komore.

Facebook: https://www.facebook.com/HrvatskaObrtnickaKomora

YouTube: https://www.youtube.com/user/HOKhr

Veselimo se Vašem sudjelovanju te se nadamo da ćemo bojama i ljepotom cvijeća unijeti dašak proljeća u Vaše domove te Vam dati inspiraciju za svakodnevno poslovanje. 

Zbog okolnosti u poslovanju ugostitelja i pružatelja drugih uslužnih djelatnosti uzrokovanih COVID-19 virusom, HDS ZAMP je za korisnike uredne u plaćanju naknade donio sljedeće odluke o primjeni mjera solidarnih pogodnosti - Covid popuste: za ožujak 2020. odlukom od 27.03.2020., za svibanj 2020. odlukom od 04.05.2020., za lipanj-rujan 2020. odlukom od  15.06.2020., za listopad- prosinac 2020 odlukom od 21.09.2020, i dopunu za listopad-prosinac odlukom od 23.11.2020.
Ovom odlukom HDS ZAMP donosi mjere solidarnih pogodnosti - Covid popuste, i druge pogodnosti, za korisnike uredne u plaćanju naknade. Covid popusti i druge pogodnosti se primjenjuju u razdoblju od 01.01. do 30.06.2021.:  

I. Za korisnike ugostiteljskih, smještajnih i drugih poslovnih objekata sa paušalnom mjesečnom cijenom kojima je u razdoblju od početka primjene epidemioloških mjera (od 15.03.2020.) do 30.06.2021. odlukom Stožera civilne zaštite RH i Vlade RH bio zabranjen rad:
- Otpis mjesečne paušalne cijene za onaj broj dana na koje se odnosi zabrana rada objekta temeljem odluke Stožera Civilne zaštite i Vlade RH u razdoblju od 01.01.2021. do 30.06.2021.
- 10% COVID popusta na mjesečne paušalne cijene za korištenja glazbe u razdoblju od 01.01.2021. do 30.06.2021.

II. Za korisnike ugostiteljskih objekata, plesnih škola, fitnes centara, sportskih prostora i sl. sa paušalnom mjesečnom cijenom kojima je zabranjen rad u razdoblju od 21.11.2020 do 31.01.2021.:
- 5% popusta za jednokratno plaćanje cijene za razdoblje od ponovnog početka rada u 2021. do 31.12.2021. moguće je realizirati do 31.05.2021.

III. Za korisnike trgovinskih i drugih poslovnih prostora kao što su npr. frizerski saloni, wellness i sl. sa paušalnom mjesečnom cijenom kojima nije zabranjen rad u razdoblju od 21.11.2020. do 31.01.2021.:
- 5% popusta za jednokratno plaćanje cijene za korištenje glabe u razdoblje od 01.01.2021. do 31.12.2021. moguće je realizirati do 31.03.2021.

IV. Za korisnike smještajnih objekata (Hoteli, apartmani, sobe za iznajmljivanje i slično) produljuju se rokovi sporazumno ugovoreni u VIII. Aneksu Ugovora zaključenog između udruženja korisnika UPUHH-a i HDS-a sa primjenom u 2021. godini, na način:
- Rok za odabir modela naknade za 2021. produljuje se do 31.12.2021. Izuzetno, odobrava se mogućnost naknadne promjene odabranog u modela za 2021. u model koji je korisniku povoljniji, a naknadni odabir je moguće napraviti najkasnije do 31.12.2021.
- Samo za odabrani paušalni model naknade: Rok za dostavu podataka o ostvarenom broju noćenja u prethodnoj kalendarskoj godini (2020.) i rok za mogućnost realizacije popusta od 10% zbog dostave podataka o ostvarenom broju noćenja u prethodnoj kalendarskoj godini (2020.), produljuju se do 31.05.2021.
- Samo za odabrani paušalni model naknade: Rok za jednokratno plaćanje sa primjenom popusta od 15% po toj osnovi,  produljuje se do 31.05.2021.

V.  Za organizatore koncerata i priredbi:
- 10% COVID popusta na sve cijene za koncerte i priredbe održane u razdoblju od 01.01.2021. do 30.06.2021.
- Na cijene za koncerte održane u razdoblju od 01.01. do 31.12.2021. primijeniti će se „popust od 5 % za više od 6 koncerata godišnje održanih u prethodnoj kalendarskoj godini“*, na temelju utvrđenja o broju održanih koncerata u 2019. godini, umjesto na temelju utvrđenja o broju održanih koncerata u prethodnoj kalendarskoj godini 2020.(*Popust utvrđen Cjenikom naknada za javnu izvedbu glazbenih djela na glazbenim priredbama-  koncertima od 12. travnja 2012.,  člankom 9., stavak 3., točka b. )

VI.  Za umjetnike izvođače koji kupuju DJ licencu:
- Automatsko produljenje svih godišnjih DJ licenci bez potrebe podnošenja zahtjeva za produljenjem, važećih u razdoblju od početka (15.03.2020.) do konačnog prestanka epidemoloških mjera, za broj dana u kojima je ugostiteljskim objektima u navedenom razdoblju bio zabranjen rad na temelju odluka Stožera civilne zaštite RH.
- Na sve DJ licence koje se kupuju u razdoblju od 01.01.2021. do 31.12.2021. primjenjuje se „popust po osnovi članstvo u udruženju korisnika HGU DJ Sekcije“ na temelju utvrđenja ukupnog broja licenciranih članova HGU DJ Sekcije u 2019. u visini od 7,5% popusta, a umjesto na temelju utvrđenja broja licenciranih članova HGU DJ Sekcije u 2020. u visini od 5% popusta.

Za sve dodatne informacije i savjete obratite nam se na mail Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili telefonski:

Centrala: 01/6387-000, Poslovnica Zagreb: 01/6387-003

Slijedom posljedica krize uzorkovane koronavirusom, koja je pogodila cjelokupno hrvatsko gospodarstvo, posebice sektore turizma i sporta, Ministarstvo turizma i sporta s današnjim danom objavljuje poziv poduzetnicima za korištenje sredstava iz programa državnih potpora u sklopu mjera gospodarskog oporavka Vlade Republike Hrvatske.

Provedbena tijela programa dodjele su Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) za velike poduzetnike i Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) za mikro, male i srednje poduzetnike, koji će odobravati jamstva za nove kredite za likvidnost koja će pokrivati do 100 posto glavnice kredita. 
 
Cilj programa je osigurati financijsku podršku poduzetnicima koji obavljaju djelatnosti u sektoru turizma i sporta te s njima povezanim djelatnostima. Potpore će se dodjeljivati kao državna jamstva za nove kredite za likvidnost, a prihvatljivi korisnici su mikro, mali, srednji i veliki poduzetnici koji posluju u sektoru turizma i sporta na teritoriju Republike Hrvatske.
 
Ukupan iznos predviđenih sredstava po navedenom programu iznosi 1.500.000.000 kuna.
Posrednička tijela HAMAG BICRO i HBOR provoditi će dodjelu potpora u obliku jamstava za nove zajmove iz odjeljka „3.1. Ograničeni iznosi potpore“ i to u maksimalnom planiranom iznosu od 1.000.000.000 kuna, i iz odjeljka „3.2. Potpora u obliku jamstava za zajmove“ i to u maksimalnom planiranom iznosu od 500.000.000 kuna.
 
Zahtjeve za kredite koji će biti osigurani ovim jamstvom poduzetnici mogu podnositi svim bankama u Republici Hrvatskoj i HBOR-u. Dodatna je pogodnost što će kamatna stopa za kredite osigurane ovim jamstvom biti snižena za najmanje 0,5 postotnih bodova u odnosu na kamatnu stopu uz koju bi kredit bio odobren bez korištenja jamstva.
Potpore su namijenjene poduzetnicima koji posluju u sektoru turizma, sporta i povezanim djelatnostima poput hotela, odmarališta, kampova i ostalih smještajnih objekata te restorana i ostalih objekata za pripremu i usluživanje hrane, catering, djelatnosti pripreme i usluživanja pića – primjerice caffe barovi, putničke agencije i turoperatori, nautički čarter, sportski objekti, fitness centri i ostale sportske djelatnosti uključujući i teretane, zabavne i tematske parkove te ostale zabavne i rekreacijske djelatnosti.
 

Više na: https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/objavljen-poziv-za-dodjelu-drzavnih-jamstava-poduzetnicima-iz-sektora-turizma-i-sporta

 

IZVOR: Ministarstvo turizma i sporta

Please publish modules in offcanvas position.