Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje izmijenilo je mjeru potpore za očuvanje radnih mjesta na način da je novom odlukom Potpora za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID – 19) i posljedicama katastrofe uzrokovane potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije za ožujak 2021. produžena i na mjesec travanj. Tako je za mjesec ožujak moguće ostvariti potporu za radnike zaposlene najkasnije do 28. veljače, a za mjesec travanj za radnike zaposlene najkasnije do 31. ožujka 2021.

Zahtjevi za potporu za ožujak i travanj zaprimat će se od 1. travnja 2021. godine do zaključno 23. travnja 2021. godine, a od 24. travnja 2021. godine do zaključno 21. svibnja 2021. godine odobravat će se isplata potpore samo za travanj 2021. godine.

Kako bi ostvarili potporu, poslodavci će trebati dokazati da su u razdoblju od 1. travnja 2020. godine do 30. rujna 2020. godine imali pad prihoda/primitaka u odnosu na isto razdoblje 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece. Tromjesečni obveznici PDV-a dokazuju pad prihoda/primitaka kumulativno za drugo i treće tromjesečje 2020. godine ili četvrto tromjesečje 2020. godine, u odnosu na isto razdoblje 2019. godine.

Poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a ili nisu u sustavu PDV-a u usporedivim razdobljima dokazuju pad prihoda/primitaka na temelju tablice pada prihoda/primitaka i dužni su dostaviti izvod iz knjige primitaka i izdataka ili bruto bilancu za odnosna razdoblja.

Alternativno će trebati dokazati da su u ožujku 2021. godine imali pad prihoda/primitaka u odnosu na ožujak 2019. ukoliko traže potporu za ožujak, odnosno dokazati da su u travnju 2021. imali pad prihoda/primitaka u odnosu na travanj 2019. godine ukoliko traže potporu za travanj.

Iznimno, poslodavci koji su osnovani prije 1. travnja 2019. godine, a nisu odmah započeli s poslovanjem u smislu ostvarivanja prihoda te iz tog razloga nemaju podatke za usporedbu po ovim kriterijima, trebaju dokazati da su u mjesecu za koji traže potporu imali pad prihoda/primitaka u odnosu na prvi cjeloviti kalendarski mjesec poslovanja. Kao dokaz poslodavci su dužni dostaviti prvi izdani račun.

Poslodavci osnovani nakon 1. travnja 2019. godine trebaju dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na rujan 2019. godine temeljem predaje tablice pada, a u slučaju da su osnovani nakon 1. listopada 2020. godine trebaju dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na siječanj 2021. godine.

Iznimno, poslodavci koji su osnovani nakon 1. travnja 2019. godine, a nisu odmah započeli s poslovanjem u smislu ostvarivanja prihoda te iz tog razloga nemaju podatke za usporedbu po ovim kriterijima, trebaju dokazati da su u mjesecu za koji traže potporu imali pad prihoda/primitaka u odnosu na prvi cjeloviti kalendarski mjesec poslovanja. Kao dokaz poslodavci su dužni dostaviti prvi izdani račun.

Poslodavci koji su osnovani nakon 1. listopada 2020. godine, a u siječnju 2021. su bili zatvoreni Odlukom Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave), ne trebaju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristiti potporu za ožujak i travanj u iznosu 4.000,00 kuna po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu.

Poslodavci koji žele ostvariti potporu za ožujak i travanj trebaju podnijeti novi zahtjev putem on-line aplikacije bez obzira jesu li već koristili potpore za očuvanje radnih mjesta u prethodnim razdobljima.

Detaljnije informacije možete pronaći na ovom linku, a provedbeni dokument dostupan je ovdje.

 

Novim Pravilnikom o oporezivanju samostalnih djelatnosti smanjena je stopa paušalnog poreza na dohodak s 12% na 10%, a pojedini su gradovi umanjili stopu prireza za tekuću godinu.

Paušalni porez na dohodak i prirez plaćaju se tromjesečno na račun poreza na dohodak grada/općine prema prebivalištu (boravištu) poreznog obveznika i to do posljednjeg dana svakog tromjesečja:

I. tromjesečje - do 31. ožujka 

II. tromjesečje - do 30. lipnja 

III. tromjesečje - do 30. rujna 

IV . tromjesečje - do 31. prosinca

Iznos obračunatog paušalnog poreza i prireza uplaćuje se na uplatni račun poreza na dohodak grada/općine prema prebivalištu ili uobičajenom boravištu obrtnika, uz oznaku modela uplate HR68, brojčane oznake poreza na dohodak koji se utvrđuje paušalno – 1449, te OIB-a fizičke osobe.

Primjer uplatnog računa za Grad Zagreb:  HR1110010051713312009     HR68     1449 - OIB

Pronađite uplatni račun svog grada/općine, provjerite važeću stopu prireza za svoj grad/općinu i lako izračunajte iznos akontacije koju trebate uplatiti do 31.ožujka 2021. godine uz pomoć tablice izračuna koju smo vam pripremili, a možete je preuzeti ispod ove objave. 

 

Potaknuta sve većim brojem država koje za ulazak u zemlju traže potvrdu o cijepljenju Hrvatska obrtnička komora, zajedno s ostalim institucijama koje zastupaju gospodarstvenike, traži da se u protokol cijepljenja prioritetno uključe obrtnici, ali i njihovi radnici.  

Za poslovanje dijela obrtnika važno je sudjelovanje na međunarodnim sajmovima, poslovni odlazak u inozemstvo, ali i mogućnost dnevnih migracija radnika u susjedne zemlje, naročito u Međimurskoj, Varaždinskoj i Krapinsko-zagorskoj županiji. Za sve njih poslodavci moraju snositi troškove PCR testova što stvara značajan financijski trošak i dodatno opterećuje poslovanje obrtnika.

Iako za migracijske radnike postoji mogućnost sufinanciranja dijela PCR testova, po uzoru na Sloveniju, izvjesno je da je efikasnija, svrsishodnija i jeftinija opcija provesti procjepljivanje.

Upravo zato Hrvatska obrtnička komora, Hrvatska gospodarska komora i Hrvatski izvoznici uputili su žuran apel Vladi Republike Hrvatske i Stožeru civilne zaštite kako bi se u što kraćem roku cijepljenjem financijski rasteretilo i pojednostavilo poslovanje obrtnika i poduzetnika za koje je nužno da putuju u strane zemlje.

Hrvatska obrtnička komora izradila je kalkulator koji će izračunati iznos koji ste dužni uplatiti u državni proračun po osnovi obveznih doprinosa ovisno o visini potpore koju ste primili za razdoblje siječanj-ožujak. Dovoljno je upisati iznos dodijeljene potpore i kalkulator će izračunati iznos doprinosa koje ste dužni uplatiti.

https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/kalkulator-izracuna-uplate-doprinosa-za-korisnike-hzz-mjere-za-ocuvanje-radnih-mjesta-sijecanj

 

Ceh frizera i kozmetičara Obrtničke komore Zagreb pokrenuli su akciju pomoći kolegama na Baniji kojima je potres uništio frizerske salone. 

Nakon velikog potresa koji je krajem godine pogodio Hrvatsku teško je stradala Sisačko-moslavačka županija, a najviše Petrinja i Glina. Stanovnici su ostali ne samo bez krova nad glavom nego i bez svojih salona u kojima su radili. Potaknuti cijelom situacijom s kojom su se i sami nosili, frizeri i kozmetičari krenuli su u pomoć svojim kolegama.  „Obrtnička komora Zagreb i Udruženje obrtnika Grada Zagreba su zajednički već pokrenuli humanitarnu akciju pomoći kolegama obrtnicima na području Sisačko-moslavačke županije pogođene potresom. Na zajednički račun do sada je već prikupljeno više od 310.000 kn pomoći, a ova akcija je nastavak ciljano usmjeren na frizere“, naglašava Spomenka Krebsz, potpredsjednica Obrtničke komore Zagreb, članica Ceha frizera i kozmetičara, i sama vlasnica frizerskog salona.

Do sada je upućena pomoć za više od 25 frizerskih i kozmetičkih salona u vidu sitnijeg inventara i opreme. Na svu sreću, na području Banije nema kozmetičkih salona gdje je nastupila totalna šteta, a oni koji su stradali u međuvremenu su zbrinuti. Preostala tri frizerska salona u potpunosti su srušena do te mjere da se kolegama nije dopustilo niti da pristupe poslovnim prostorima kako bi došli do svoje opreme. Upravo za njih se i pokreće ova akcija pomoći kako bi se prikupila sredstva za kupovinu novog inventara i frizerske opreme. „Na godišnjicu potresa u Zagrebu pokrenuli smo akciju pomoći frizerima sa Banije. Donacijama koje će se prikupiti od frizera Grada Zagreba i Zagrebačke županije kupiti će se namještaj i oprema za tri potpuno uništena frizerska salona“, kazao je Ivica Zanetti, predsjednik Ceha frizera i kozmetičara pri Obrtničkoj komori Zagreb. 

 

 

Please publish modules in offcanvas position.