Gospodarstvenicima kojima je odlukom Stožera civilne zaštite RH od 8. siječnja i dalje obustavljen rad i kojima je pad prihoda/primitaka u siječnju 2021. u odnosu na siječanj 2020. bio najmanje 60 posto - nastavlja se mjera nadoknade fiksnih troškova za siječanj 2021.

Način i uvjeti nadoknade propisani su Uputom o provedbi mjere nadoknade dijela ili svih fiksnih troškova u sklopu mjere Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim koronavirusom za siječanj 2021.

Novost u odnosu na mjeru za prosinac 2020. je da su poduzetnici dužni platiti račune u roku osam dana od isplate nadoknade, ako to nisu učinili prije podnošenja zahtjeva, čime je djelomično uvaženo traženje HOKa. Naime, HOK je tražio da se izmjeni uvjet o dostavi dokaza o plaćenim računima upozoravajući na činjenicu kako obrtnici nemaju odakle podmiriti troškove kad ne ostvaruju prihode.  

Zahtjev za nadoknadu dijela ili svih fiksnih troškova za siječanj 2021. poduzetnici podnose Ministarstvu financija, Poreznoj upravi putem sustava ePorezna od 15. veljače 2021. do 15. ožujka 2021. 

Iako su traženja Hrvatske obrtničke komore na ovaj način djelomično uvažena i dalje će se ustrajati da se ispune svi i zahtjevi HOK-a (produljenje roka za dostavu dokaza o plaćenim fiksnim troškovima za mjesec prosinac, ali i pravo na nadoknadu dijela ili svih fiksnih troškova obrtnicima sa područja stradalog u potresu.  

Također, u fiksne troškove koji će se nadoknađivati uvršten je i mjesečni trošak softverske opreme za fiskalizaciju a sve informacije vezane uz podnošenje Zahtjeva i ostvarenje prava na nadoknadu fiksnih troškova dostupne su na Internet stranicama Porezne uprave.

Stožer civilne zaštite RH donio je četiri nove odluke koje se primjenjuju na području cijele Republike Hrvatske:

  1. Odluku o izmjenama Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja
  2. Odluku o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19
  3. Odluku o izmjeni Odluke o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima
  4. Odluku o izmjeni Odluke o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske

Primjena nužnih epidemioloških mjera određenih navedenim odlukama produžena je do 15. veljače 2021. godine.

Odluke:

 

https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/nove-odluke-stozera-civilne-zastite-rh-0

 

Zbog zabrane obavljanja djelatnosti obrtnici nemaju prihoda ni sredstava za podmirenje fiksnih troškova

Hrvatska obrtnička komora izrazila je zadovoljstvo uvažavanjem njihovih zahtjeva za izmjenu modaliteta nadoknade fiksnih troškova obrtnicima koji će se primjenjivati za mjesec siječanj.

No, upozoravaju kako zbog nelikvidnosti uzrokovane zabranom obavljanja djelatnosti obrtnici ne mogu ostvariti prihode, a samim time nemaju mogućnost koristiti postojeću mjeru za nadoknadu fiksnih troškova za mjesec prosinac. Zadnji rok predaje za nadoknadu fiksnih troškova je 15. veljače, a Hrvatska obrtnička komora zatražila je od Ministarstva financija da se taj rok produlji do 15. ožujka jer je još uvijek na snazi Odluka o zabrani rada pojedinih djelatnosti te oni ne ostvaraju prihode kojima bi mogli podmiriti troškove za mjesec prosinac.

Ukoliko će se Odluka o zabrani rada još produživati i rok za dostavu dokaza o plaćenim troškovima za mjesec prosinac također je potrebno produžiti.

Kako bi mjera nadoknade fiksnih troškova ispunila svoj pravi cilj nužno je osigurati pravednu isplatu i refundaciju troškova svim poduzetnicima koji su suočeni sa zabranom poslovanja i nepremostivim financijskim poteškoćama.

Također, obrtnicima suočenima s ogromnom nelikvidnošću, ovih dana situacija se još dodatno otežava pokretanjem ovrha, što će za veliki broj obrtnika rezultirati konačnim gašenjem i prestankom rada. Razlog nepodmirenih obveza je potpuni izostanak prihoda. Potrošene su i sve zalihe jer razdoblje zabrane poslovanja traje već više od dva mjeseca, a posebne okolnosti s izrazito smanjenim primicima gotovo godinu dana.

Stoga je Hrvatska obrtnička komora predložila da se svima onima koji zbog zabrane obavljanja djelatnosti uopće ne posluju i onima koji imaju veliko smanjenje prihoda ukinu akontacije poreza za 2021. godinu te poduzmu mjere kako bi se smanjile ovrhe. Smanjenje ovrha može se postići privremenom obustavom postupaka ili obvezom dostave ponude Porezne uprave, uz opomenu ili obavijest o ovrsi, a za sklapanje upravnog ugovora s počekom do kraja ove godine i mogućnošću oplate kroz 24 obroka po isteku počeka.

Na takav bi se način pokazala briga države za svakog, pa i najmanjeg obrtnika i omogućila šansa za preživljavanje ove dugotrajne i duboke gospodarske krize.

Mole se svi kolege obrtnici koji su zainteresirani za sudjelovanje na sanaciji oštećenih objekata, kao i izgradnji novih objekata na području Siska, Petrinje, Gline i okolice, da na mail adresu:Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.dostave podatke

i to:  - podaci o vlasniku obrta

       -  djelatnost koju obavlja

       -  brojčano stanje radne snage

       -  građevinska mehanizacija (vrsta i veličina)

Sekcija računovođa Hrvatske obrtničke komore, zabrinuta zbog različitih tumačenja u praksi, uputila je Središnjem uredu Porezne uprave još početkom prosinca 2020. godine konkretne i ujednačene prijedloge rješenja problematike evidentiranja potpora za očuvanje radnih mjesta i oslobođenja plaćanja pripadajućih doprinosa, specifično za svaki pojedini oblik oporezivanja. Usvajanje prijedloga osobito je važno svim obrtnicima korisnicima mjera za očuvanje radnih mjesta odnosno svim računovođama prilikom zaključenja poslovnih knjiga.   

Središnji ured Porezne uprave potvrdio da su prijedlozi Hrvatske obrtničke komore o načinu evidentiranja otpisanih iznosa doprinosa kao izdataka u skladu sa zakonskim propisima. To znači da:

  • obveznici poreza na dohodak koji dohodak utvrđuju na temelju poslovnih knjiga otpisani iznos doprinosa MIO II evidentiraju kao izdatak u naravi, budući da je time za radnika i vlasnika obrta zaista podmiren trošak doprinosa za MIO II stup

 

  • obveznici poreza na dohodak koji dohodak utvrđuju na temelju poslovnih knjiga otpisane iznose doprinosa (MIO I stup i zdravstveno osiguranje) evidentiraju kao izdatak u naravi, budući da su time za radnika i vlasnika obrta zaista podmireni troškovi obveznih doprinosa

U oba navedena slučaja, stvara se 'porezni štit' , budući da se poslovnim primicima poreznog razdoblja ne smatraju primici po osnovi potpora primljenih radi ublažavanja posebnih okolnosti.

 

Nažalost, nije prihvaćen prijedlog Hrvatske obrtničke komore da se iznos primljene potpore za vlasnike obrta, obveznike poreza na dohodak koji dohodak utvrđuju na temelju poslovnih knjiga evidentira kao izdatak. Odbijeni prijedlog sugerirao je evidenciju uplaćenog iznosa kao izdatak putem žiro računa (ako je isto isplaćeno) ili kao izdatak u naravi (ukoliko isto nije bilo isplaćeno).

Odgovor Središnjeg ureda Porezne uprave pročitajte ispod ove objave.

 

Please publish modules in offcanvas position.